Gå til innhold

Noen med peil på katter og sykdom hos katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kastrert hannkatt som blir 3 år i Mai.

I natt har han lagt seg på krabbeteppe til yngste (noe han ALDRI gjør) og pisset.

Så har han gått på kjøkkenet og bæsjet DEN store bæsjen, og spydd 2 store spydammer! :-O

Eldste hadde sluppet pus ut når han sto opp i dag, så jeg har ikke fått sett an formen hos pus. Ikke har han kommet hjem enda heller :((

Så mye som har kommet ut av den katten, så må han jo være helt tom i magen stakkars.

Kom til å tenke på at det er en stund siden han fikk ormekur. Kan det være det??

Han pleier alltid å legge seg ned i hundeburet med bikkja om natten og har aldri gjort fra seg inne før :((

Stakkars pusen min!

Skrevet

Min tanke er at han kanskje kan ha fått i seg noe som han ikke tåler. Friske katter gjør ikke fra seg over halve huset, da katter er ganske pertentlige.

Når katten kommer hjem så må du se om han fortsatt er dårlig og ringe dr. Dyregod.

God bedring til pus!

Skrevet

Pus er kommet hjem og i fin fin form :))

Så han har nok spist noe som ikke var bra for magen hans stakkars.

Skrevet

Må nok se på formen til kattepusen og ringe til veterinær - iallefall hvis han kaster opp mer.

Katter tisser og bæsjer normalt ikke inne - når han også har kastet opp så... Selv om katter KAN gjøre det - må man bare sjekke opp litt ekstra nøye.

Kanskje han har spist noe eller så kan det bare være bakterier i tarmen som utløser dette.

Min katt hadde det og jeg tok han med til utallige veterinærsjekker.

Tilslutt etter å ha rådført meg med andre veterinærer fikk jeg en helt enkel tube som "rensket" opp.

Håper han kommer inn snart igjen, så du får sett på formen hans! :o)

Skrevet

Han er nok syk på et eller annet vis ja. Hvordan så urinen ut? Var den gul eller var det rødt i den? Katten min var veldig plaget med UVI, noe som er forholdsvis normalt for enkelte kastrerte hannkatter.

Men kan være at pusen har fått i seg noe som den ikke har tålt ja. Hadde ei katt som kastet opp masse. Vi ringte dyrlegen og hun mente at det kanskje var noe som satt fast i halsen på katten, for hun pustet så rart. Hun dopet henne ned, men fant ikke noe. Det gikk galt med den pusen...stakkar liten. Etter det jeg har lest i senere tid, tror jeg hun kunne blitt forgiftet av noe. (ikke for å skremme altså, men man vet aldri).

Håper pusen kommer tilbake fort. Og om han er i dårlig form, IKKE nøl med å ring dyrlegen. Sist jeg ringte dyrlegen var det for sent :-(

Skrevet

Hehe, nå hadde jeg akkurat tenkt å si at du burde se det an, men da er jo saken løst: ) Men uansett er nok ormekur en god idè. (Er alt for slapp med det selv!)

Godt å høre at Pus er fin igjen!

Puseklem herfra =)

Skrevet

Så bra (jeg ble sittende i en tlf, så innlegget ble satt "på hold" ;o) )

Skrevet

Urinen var normal, jeg tenkte UVI jeg også da jeg har hørt at kastrerte katter kan få prob med dette.

Men pus virker i storform nå så er nok noe han har spist tenker jeg :))

Skjer det igjen så får vi reise ned til dyrlegen å sjekke han.

Uansett, jeg fikk en påminnelse ang ormekur hvertfall! Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...