Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hvor mye startet dere med og hvor ofte? Gutten min 3,5 mnd og er veldig grinete for tiden.Vet ikke om det er pga at han er sulten eller noe annet.Hs sa at vi kan gi han mere mme vist han var mere sulten men han vil ikke ha mere.Kan det være at han er sulten men er lei av melken?.Han sover veldig urolig også.Våkner etter 20-30 min å gråter mye.Om natta sovner han ca kl 2-3 og da kan han sover i 7-8 timer(er sikkert utslitt)uten mat. Kan jeg begynne å gi litt grøt selv om hs siet at vi må vente.Han er en stor gutt(3940 og 54 cm ved fødsel)(6010 og 65 cm ved 3 mnd)
Frøken Freken Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Begynte med smaksprøver i går - 4mnd og 10 dager gammel:) Hun er småspist, så jeg håper hun skal få i seg mer næring totalt med å begynne på grøt.
Idun Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Signerer Frøken Freken. Jenta vår er 4 mnd og 13 dager og får mme. Vi har øvd siden romlula. Går ikke så veldig bra enda, får det ikke helt til. Men det går bedre med Hipp sin fruktpure, så da øver vi mer på den.
Isabella12 Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Begynte da han var nesten fem månder. Veldig mange barn er urolige når de er 3-4 månder og mange tror grøt løser alt. Men det fører ofte til magevondt fremfor søvn. Men du kan jo evnt prøve noen skjeer. Bare husk at grøt kan være hardt for små tarmer og desverre ikke noen snarvei til himmelen.
gerd Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synest ikke det du skriver høres ut som tegn på for lite mat så jeg ville ventet med mat - helt klart. Min har også hatt en periode der han har vært veldig grinete - han var overtrøttt selv om han sov masse! Han er tre mnd og får pupp hver fjerde time hele døgnet. Han blir forresten også veldig sint om han er for varm.
kristinemf83 Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Vi begynte med smaksprøver med grøt til lillegutt da han var ca 3,5 mnd. Han virket veldig klar for det da han trengte veldig mye melk og spiste kjempeofte i tillegg til at han var superinteressert i alt vi spiste. Det gikk kjempefint helt i fra første skje, og han ville bare ha mer. Nå er han 4 mnd og en uke, og han får en halv porsjon maisgrøt på formiddagen og en halv til kvelds. I tillegg får han sviskesaft og fruktmos. Elsker alt som kanspises med skje ser det ut som Alle andre måltider er mm. Virker ikke som han får noe ondt i magen av det, og er veldig fornøyd og tilfreds.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har begynt å gi litt grøt, gutten min er snart 4 mnd.. Er vel kun for smaksprøver å regne, bruker bare 20-30 ml mm el mme, også grøtpulver oppi.. Og lillegutt elsker det..! Merker også at han er veldig interessert i alt vi spiser, følger maten med øynene fra tallerkenen og til vi putter den i munnen. Og hver gang vi hever glasset for å drikke så gaper han Ganske morsomt.. Han elsker å få drikke vann fra glass, gliser vilt.. Synes han er vanskelig å mette på kvelden, i kveld ammet jeg begge bryst, pluss at han fikk 100 ml mm på flaske. Da han fortsatt var sulten etter dette måtte jeg ty til 100 ml mme, dette slukte han også unna.. Så jeg føler tida er inne for å gi grøt til min lille snuppis iallefall. Skal snart på 4 mnds kontroll, og kommer til å høre hva hs mener om saken. Men er utrolig fristende å starte fullt opp med grøt..
Tonen Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Vi startet med smaksprøver da gutten vår var 5,5 mnd. Jeg hadde nok melk og ønsket å fullamme i et halvt år. Ellers syns jeg det bare var godt å vente lengst mulig før vi måtte styre med grøt og greier. Nå må vi ta med mat når vi skal ut, og det blir søl på kjøkkenet;) Med bare pupp var han ren og pen i tøyet hele dagen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå