PennyLane78 Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hei, Vi har nå endelig bestemt oss for å gå for en Emmaljunga Monidal Duo vogn. I den anledning så er vi veldig usikre på fargevalget. I butikken var det utstilt en hvit vogn (Creme leatherette) som vi synes såg veldig fin ut, men ønsker av praktiske årsaker ikke en hvit vogn. Så vi lurer nå på om vi skal gå for black croc skinnimitasjonsutførelsen, men har ikke sett denne 'live'. (Noen som vet prisforskjellen på denne og den 'vanlige' utførelsen?) Er det noen av dere som har noen erfaringer med denne fargen? Hvordan er den jfr. en vogn i vanlig stoff i forhold til skitt, regn etc. I tillegg lurer vi på om noen har erfaringer med Quadroliften til Emmaljunga. Er dette noe vi trenger i tillegg til Mondial vognen? Beklager evt dumme spm men er heeeelt blank på alt som har med vogn/babyutstyr å gjøre:p På forhånd tusen takk for alle innspill:-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Hei, Jeg skjønner hva du mener! Barnevogn jungelen er ikke lett å navigere i..... Vi lurte også på denne vognen, men fant ut at den blir altfor tung i forhold til hva annet som finnes på markedet. Og velger du croc utførelsen får du met et par kilo til. Jeg sjekka masse på barnevognguiden.no og ellers på nettet, men fant ut at det enkleste var å se selv i butikken. Der ble jeg tipset om Emmaljunga City Cross. Dette er en nok den letteste såportsvognen m fire hjul, og bruk opp til 3+ år. Sammen med CityBag det første halve året er dette en yppelig vogn fra fødsel! Jeg kan ikke rose denne vognen nok, og det gitt VIRKELIG opp et lys da jeg kjente vektforskjellen i butikken. Målene på bagdelen er nesten like, så du skal ikke bekymre deg for plassmangel når du må til med vognpose... Bare et lite tips på tampen, om du ikke har handlet ennå. Men, sjekk ut tilbud på vognen i Sverige. Vi har fått pris på city cross ca NOK 6.250,- (litt avhengig av kurs) på city cross duo m citybag, regntrekk, "ekslusivt fottrekk" eller stormtrekk som noen kaller det OG stelleveske på Kattis Babyshop i Strømstad. Regner med å spare ca 3.000,,- bare på å ta en harry tur. Men husk at du evt må bestille vognen og fargen du vil ha på forhånd. Leveringstid ca 4 uker... Velger du mondial duo er det sikkert penger å spare der også! Have fun!!
PennyLane78 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Tusen takk for tips! Jeg har ikke tenkt på at black croc ville være tyngre enn vanlig stoff. Det var veldig ok at du sa i fra om:-) Jeg bor desverre ikke i nærheten av grensen, så må nok belage meg på å betale det den koster her i Norge, men tusen takk for tipset;-) City Crossen tittet vi faktisk på, men synes at selve bagen der barnet skal ligge kommer så lavt ned i forhold til Mondial/Edge duo'en, men det mulig dette ikke har noe praktisk betydning? Dette med vekt er jo helt klart noe vi må tenke på. Ser egentlig for meg at vi etterhvert går over til OTH vognen om vi skal på byturer men som sagt, har virkelig ikke peiling på dette her:-P Igjen, tusen hjertelig takk for innspill og tips:-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 hei.. jeg vil bare tipse deg om emmaljunga cangaroo jeg:D det er en skikkelig super vogn.. jeg hadde først emmaljunga egde duo combi men den var sååå tung så når snuppa skulle over i sportsvogn kjøpte vi quinny freestyle XL men den var nokke drit.. så nå rett etter sommer 08 kjøpte vi oss emmaljunga cangeroo å har aldri før vært så fornøyd me en vong, lett å god å trille.. har ikke brukt bag på den men skal det til neste baby;) bagen er ikke så mye mindre en den til edge duoen hvertfall..
superklar Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Hei Vi har akkurat kjøpt en mondial, og er superfornøyd (ikke brukt den på ordentlig enda da)!! Den dekker vårt behov desidert best, jeg har gjort GRUNDIG undersøkelse!! Om du har de samme behovene som oss blir du nok fornøyd:) Jeg synes den svarte skinnvogna var veldig fin jeg, men lurer på om jeg har lest noe negativt om den. Kanskje at den kan sprekke opp etter en stund om den blir fuktig...? Om det stemmer er det litt stress og være superredd for vogna hver gang det er litt fuktighet i lufta.. Tror forresten den koster ca 1000 kr mer enn vanlig. Ang quadrolift mente flere butikkansatte at denne var overflødig. De mente på at om man ville ha bærefunksjonen kan man heller kjøpe voksipose med bæreplate. Vi hadde egentlig tenkt det, men tenkte heller å se litt an behovet etterhvert. Har forløpig bare lånt en pose, så kjøper vi etter sommeren.. Hvilke behov legger du vekt på? Lykke til uansett:)
durace Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 De i croc og letherette koster rundt 400 mer enn de andre- altså rundt 8200 kr. Jeg forhørte meg om disse i skinnimitasjon, og har ikke hørt noe negativt. Det som står om ekte skinn er: "Alle skinnprodukter vil tørke ut og sprekke når den naturlige -oljebalansen- forsvinner. Dersom smøring uteblir, vil skinnfibrene tørke inn, og læret vil sprekke." Det er IKKE noen fellestrekk mellom fake lær og ekte lær. Om jeg skal ha en emmaljunga så blir det i black croc. Da slipper vi også å tenke på at stoffet skal blekne. Jeg spurte også i butiken hvor mye tyngre vogna ble med croc, og de svarte at det skulle ikke være mer enn en halvkilo
PennyLane78 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2009 Tusen hjertelig takk for alle svar, virkelig til hjelp for en newbie;-) Jeg tror vi også kommer til å droppe quadroliften i begynnelsen, og evt kjøpte til etterhvert dersom behovet melder seg. Vi liker begge best Black Croc, men vil gjerne at vognen holder seg pen , så skal få undersøkt dette med at trekket sprekker nøye. Tusen takk for alle innspill:-) Du som allerede hadde kjøpt Mondial, hvilket understell tok du? Vi lurer på Classic Crome, evt Classic cryptonite. Likte reguleringen på håndtaket mye bedre på Classic enn på sport selv om vi synes Sports understellet såg 'kulere' ut. Kjøpte du noe noe annet ekstrautstyr?
PennyLane78 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2009 Takk takk for innspill:-) Det var jo bra at Black Croc ikke skal veie mer enn en halvkilo mer enn vanlige utførelser. Så om vi da tar Classic understell så er den vekta 'spart inn' der;p. Har du sett BlackCroc utførelsen 'live'?
durace Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Black croc er ikke glatt skinn, det er veldig småmønstret, som krokodilleskinn, bare helt svart. Classic cryptonite koster 400,- mer enn classic chrome. Her står det mye god info om Mondial Black Croc: http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2_10_26&products_id=161
superklar Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Vi har kjøpt classic cryptonite (ingen forskjell i pris på den og den i crome de stedene jeg har vært). Vi hadde egentlig valgt sport da samboeren først synes den var best siden han er ganske høy.. Classicen er lettere og mindre sammenslått enn sport, men sport virket faktisk lettere å trille.. Det koster vel 4-500 mer for sport enn classic. Jeg kjøpte vogna i sverige, det tjente vi ganske mye på, 2000 kanskje. Hva mener du med ekstrautsyr? det følger med regntrekk og insektsnett, kjøpte den ekslusive stelleveska. Men finnes jo mange andre stellevesker også. I sverige er det inkludert den vanlige stelleveska. Du finner alle tekniske spesifikasjoner på emmaljunga.no.
79fia Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Hei:) Vi har 08modellen av Mondialen. Heter vel creme leatherette. Veldig fornøyd men den, Ingen sprekker, og tviler på at det blir noen. Dropper regntrekket i små perioder med snø, yr osv. går helt fint. Ingenting trekekr seg inn. Understellet er classic chrome(?), stilig, og lett å trille. Min mening er at svakheten m sportsunderstellet er tøykurven under.. Denne blir vel møkkete, it tilleggt il at den tåler veeeldig lite vekt, før den begynner å "subbe" nedi bakken..
PennyLane78 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2009 Angående ekstrautstyr så tenker jeg på fex exclusive stelleveske, parasoll og evt. quadroliften (som vi nå trolig dropper). Takk til deg som la ved linken til Black Croc vognen:-) Når det gjelder behov så ønsker vi en vogn som ser pen ut, som kan trilles på både grus og asfalt, gjerne i litt snø / humpete vei.
durace Skrevet 27. januar 2009 #13 Skrevet 27. januar 2009 Nå har ikke jeg mondialen selv (ENNÅ!), men vil jo tro den skal være god å trille både her og der, blant annet fordi der er sånn justerbar fjæring, som du justerer etter barnets vekt eller underlaget du triller på.
79fia Skrevet 27. januar 2009 #14 Skrevet 27. januar 2009 Den er veldig god å trille! Må innrømme at jeg ikek har justert den veldig ofte. Når det gjelder stelleveske, kjøpte vi den exclusive modellen. Den er ganske praktisk, med mange rom osv. Brukte den i begynnelsen hele tiden, men nå bruker jeg som regel en litt stor svart skinnveske for vanlige turer ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå