Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner seg igjen? Nesten umulig å få i lillegutt venstrepuppen hvor melka kommer veldig fort. Blir gal. Bør jeg pumpe forbi utdrivningsrefleksen før jeg legger han til? Har jo ik lyst å venne han til den vanen da. Hadde håpet det skulle bynne å gå seg til snart (10 uker siden fødsel), men spruten står jo flere meter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg det også ( - min er 12 uker.) Drev akkurat og googlet etter tips her. Det er bare på den ene puppen her også, og det er et mas uten like når han skal spise fra den. River seg av/på hele tiden...

Har prøvd å håndmelke bort den verste sprengen før jeg legger ham til, men synes egentlig ikke det hjelper så veldig ...

Og ja, skulle ikke dette ha stabilisert seg snart?

Skrevet

Min vil ikke ha i det hele tatt av den puppen noen ganger, sånn som i stad. Så da sovner han heller sulten tydeligvis.. Han spiser litt forbi utdrivningsrefleksen, og så hiver han seg av og skriker. Nekter å ta igjen. Tror melka kommer for fort etter at utdr.refl. er over. Det ser jeg når jeg bruker dobbelpumpa mi, virker som melka kommer dobbel så fort på den puppen..

Snakka m ammehjelpa i stad, fordi jeg har så spreng/mye melk også. Ho sier at fra 10-15 uker burde det begynne å stabilisere seg, og utdrivningsrefleksen roer seg. Så vi får bare vente i spenning. Håper han blir stor nok snart til å ta unna...

Vet forresten at alkohol hemmer, men kan jo ikke sitte her og drikke akkurat. Sku ønske det fantes noe tips ja..

Skrevet

Litt off-topic jeg da, men her står spruten langt avgårde enda når hun setter igang og jenta mi er 5 mnd til helga ;) Enda verre nå når hun er så nysgjerrig. Suger seg fast og setter igang melkespruten og så snur hun seg for å se hva som skjer bak seg og plutelig har hun melk i håret, i øyet og i øret :P Jeg har aldri gjort noe med dette, men ville bare si at det ikke nødvendigvis "roer" seg med det første......

Skrevet

Haha, ja det var det jeg tenkte. At det nødvendigvis ikke går over. Telte 8 stråler jeg i stad som sprutet i alle retninger, stakkars lillegutt som må ta unna all den melka.. Ja, det blir mye gris av det. Han får sin porsjon i håret og over alt for å si d sånn.. Men forhåpentligvis blir det vel lettere for han når han blir litt større..

Skrevet

Jeg hadde det også slik, og fikk veiledning av ammehjelpen. Min gutt satte i halsen og ble stresset fordi han fikk mer i munnen enn han klarte å svelge. Når han ble stresset koblet jeg ham fra noen sekunder mens jeg klemte brystknoppen innover for å forhindre at spruten sto over alt. Hos oss tilpasset gutten og puppen seg hverandre etterhvert:)

Skrevet

Huff ja, her kjenner jeg meg igjen. Det er et evig problem her også, og muligens en medvirkende årsak til kolikken junior hadde.... Men nå som han er 6 mnd har jeg fortsatt samme problem: Altfor mye altfor fort. Og det liker han svært dårlig. Ligger som en liten orm inntil puppen, kaster seg på og av, kaver og skriker (ikke gråter, mer frustrert skriking) Fikk samme råd av ammehjelpen, ta ham vekk og holde litt imot på brystknoppen når jeg kjenner melken kommer... Hos oss hjalp det lite dessverre, men det er vel verdt å prøve! Håper det kan justere seg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...