Gå til innhold

Lånekassen...:/

*Angelface*

Anbefalte innlegg

Snakket nettopp med ei der som sa at for at jeg skulle få mer enn 1200 kr i mnd fra april (termin) MÅTTE jeg søke om lån i tilleg til stipendet på 1200 kr. Hvis ikkje ville jeg kun få 1200 kr i 10 mnd.

Så må man søke om stipend og lån det semesteret man skal føde i?

Hun sa og at borteboerstipend fikk jeg heller ikke pga jeg ikke var rettselev på videregående skole...Stemmer det?

Fortsetter under...

hei!

Dette virker rart.. jeg ringte også lånekassen, og jeg fikk beskjed om at jeg kom til å få ca 6-8000 kr fra april(har også termin da) . jeg går på vgs, men om du går på høyskole, skal du få mer sa hun.

Hun gjorde meg oppmerksom på at jeg måtte ha skoleplass for å ha rett til penger. altså jeg må søke skole neste år, for å så søke permisjon med engang jeg kommer inn. Hvor gammel er du ettersom du ikke er rettselev på videregående?

Jer er 24 år..... Kommer aldri til å bli klok på dette. Dessuten sa hun at jeg måtte søke om lån og stipend mai 09 for å få fødselsstipend for høsten. Men jeg må jo først komme meg inn på en skoleplass først, og så søke perm. Jeg går forresten vgs voksenopplæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...