Gå til innhold

Bugaboo Camelon vs 3-hjuling

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har termin i midten av mars og er nå på utkikk etter vogn. Har sett på både OTH og TFK sine 3 hjulinger og Bugaboo camelon. Noen som vil dele erfaringer? Bugaboo er jo ganske dyr, er den verdt det? Hvordan er den på vinterføre. Jeg synes sportsdelen virker litt åpen. Erfaringer???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139474673-bugaboo-camelon-vs-3-hjuling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både TFK og Bugaboo og begge vognene er knallgode.

Men skulle jeg valgt en så blir det Bugaboo.

Det fordi den er så lett og nydelig å se på.

Men begge vognene er en drøm å trille, stabile og har stooore bagger.

Eneste jeg savner på Bugabooen er håndbrems, som jo TFK har.

Har hatt Bugaboo, men har nå TFK. Bugaboen var grei nok, men det er dårlig plass til stor vinterpose i sportsdelen. Synes TFK er mye bedre å trille. På den nye modellen som kommer skal man kunne ha barnet mot seg lengre visstnok.

Jeg kjøpte meg en bugaboo men solgte den igjen etter to trilleturer! Barnet (stor 8 måneder) fikk jo nesten ikke plass under kalesjen og med vinterpose var det trangt,ja. Det er jo ikke så greit å få sportsvogndelen til å bli større enn bagdelen når de faktisk bruker den samme ramma... Dessuten var den veldig ustabil, det at den er superlett har også sine ulemper,når jeg hang stelleveska på håndtaket så skulle det ikke mye mer til før vogna tippa mot meg.. Nei nå har vi kjøpt oss en Brio Sing og er superfornøyde! Kan har barnet vent mot meg til det er nesten to tenker jeg, og da skal vi gå over til TFK.

Annonse

Jeg elsker min bugaboo vogn...

Mi snuppe er 8mnd,hun er stor fordi hun er 9kg å har ingen problem i sportsdelen med vinterpose..

Har ikke lagt merke til at den er ustabil å har stelleveske på ,

å den har aldri tippa,å har flere venner som har denne vogna å har aldri hørt om dette problemet...

Når du har tatt av bagen delen å skal legge sammen understellet så er det klart en ikke kan ha stelleveska på,for da fyker den i bakken,men det gjør de jo på alle vogner,hvis det var det du mente...

Bagen delen er større enn simo vognene,

så den kan du ha lenge å det vil jeg si er et stort pluss..

Så har du mulighet å ta på vinterdekk hvis dere bor en plass med mye snø osv.. Her på vestlandet trenger man det ikke,for snøen ligge rikke så lenge..

Kjempe lett å shoppe med,ingen problem å gå på bråstein,grus,ut i naturen,ut å inn av bil/legge den sammen er lett/,fansy å se til...

Så denne vogna har mange muligheter som andre vogner ikke har mener JEG da..

Jeg har begge fordi:

- Vogn er gøy :o)

- Hadde TFK først og fikk kjøpt Bugabooen ny til 3700,-. Da klarte jeg ikke la være.

Skulle da selge TFK, men har ikke klart å skille meg fra den ennå. Vi reiser mye, og ingen vogn er bedre på lange dager med sightseeing

Sportsdelen er åpen,ja, barnet blir nesten liggende oppe på sportdelen med vinterposen, bare beskyttet der det er kalesje (og av posen såklart,da), og greit med vinterhjul men setter du på disse mister du Bugabooens fordeler med at den er så smidig og vognen blir mye vanskeligere å manøvrere enn en vanlig firhjuling ettersom den mest er laget for å ha svivelhjulene på.. Ja shopping, du kommer lett fram i butikkene, mellom hyllene, men hvor i alle dager skal du gjøre av det du handler?? "Bagen" under er jo minimal...

Har både OTH og Bugaboo og er fornøyd med begge. De utfyller hverandre. Begge vognene er nok i mine øyne verdt prisen, ja. OTH er bedre på vinterføre enn Bugaboo. Men man får vinterhjul til buggis om det skulle bli for ille. Jeg pleier bare snu styret slik at de store hjulene kommer først, og låser så de små. Noen vil nok synes sportsdelen er åpen. Jeg synes den er helt grei. Bruker Bugabooposen, og den passer perfekt. Det gjør mange lammeskinnsposer, samt 7 AM enfant-posene også. Disse sitter gjerne som støpt i vogna. Når det gjelde størrelsen på sportsdelen så er den ikke så liten som mange vil ha den til. Vi bruker den til vår normalt store 1,5 åring, og han kan nok bruke den til han er minst to (da skal nestemann ta over vogna).

Minus med OTH er at sittedelen ikke er vendbar. Ellers har den best trillekomfort i verden!

Har du forresten tatt en titt på Teutonia spirit s 3? Kunne absolutt tenke meg den fordi det sies å være en god, lun trehjuling med romslig bag, håndbrems og vendbar sittedel (!!!!!!veldig bra) ;) I tillegg er den fin.

Bugaboo er bare best!! Det jeg elsker med denne vognen er den er så allsidig! Og at du kan bytte utseende på den så mye du vil. Mange foskjellige canvas og flees trekk.Og sommerkaesje :)

Jeg kunne bruke bagen når sønnen min var 15 mnd! Som sove vogn i bhg.

Ja, det er litt vanskelig å komme til handlekurven under når man bruker bagen. Men noen minus må det være da. Man kan jo aldri bli 100% fornøyd.

Bugaboo bagen er STØRRE enn Simo.

Kanskje simo SER større ut enn Bugaboo bagen,

men hvis du ser på Bugaboo sin nett side og simo ,

så finner du fort ut at målene er forskjellige,altså Bugaboo sin bag er større..

Det var akkurat en annen også som sa at Bugabooen er større,fordi det var en annen som ikke trodde det, her inne på barnevogn forumet..

Annonse

Bagen til Bugaboo sine mål er:85x33x30cm.

Syns du den er smal,hmm..

Aldri lagt merke til det,å jeg har en 8mnd gammel baby på 9kg,

ikke særlig lang,men er godt i hold:)

Har en Mucki vinterpose oppi å ingen prob. her vertfall:)

Disse fanget jeg opp på nettet,bagen sine mål:

Brio duo: 78*31

Brio kombi: 77*30

Ikke vet jeg,men det var dette jeg fant på nettet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...