Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ei nydelig lita jente i oktober, og alt har gått så utrolig fint, helt til nå. Ut av det blå har jeg plutselig blitt så fryktelig følsom og vil bare gråte og gråte og gråte. Kan det være sånn at man fortsatt er full av hormoner og at dette kan ha noe å si. Jeg vil jo ikke ha det sånn og jeg får så forferdelig dårlig samvittighet for jenta mi for at jeg gråter. Jeg skulle jo bare være lykkelig, jeg som har en sånn fin jente..Alle disse tankene gnager meg veldig, og jeg føler meg som en elendig mor. Er det noen som har vært i lignede situasjon og har noen gode råd eller historie å dele med meg? Jeg vet at jeg kan snakke med både lege og helsesøster om dette og det har jeg gjort, men jeg trenger bare å høre om andre har noen erfaringer med dette? veldig glad for svar(",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Bare for å si det, så er du ikke alene om å ha det slik. ( Om det skulle være noen trøst). Fødselsdepresjoner vet jeg alt om - jeg har hatt det mer eller mindre hele tiden siden fødselen ( nå er min lille prins snart 11 mnd). Hadde en lang og tøff fødsel i tillegg til at jeg slet med ammeproblemer. Har også vært gjennom en tøff barseltid da lillegutt ble alvorlig syk og måtte inn på sykehus. Svevde mellom liv og død det første døgnet og påkjenningene var enorme.

Jeg har i allefall erfart at jeg må snakke med folk - å gå hjemme dag ut og dag inn gjør meg sprø og mer deprimert. Jeg har også følt meg som en dårlig mor og synes ikke jeg får gjort nok for lillegutt, men hva gjør man når man er så sliten og deprimert at man har null overskudd.

Vet ikke om dette var svar på ditt spørsmål, men du skal iallefall vite at du ikke er alene.

Masse lykke til og søk den hjelpen du kan få. Jeg har brukt helsestasjonen og får fortsatt hjelp der.

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...