Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på tre uker gulper og spyr mye. Når han ligger i senga på natten eller i vugga om dagen hører jeg at han svelger gulpet sitt og noen ganger setter han i halsen. Hva kan jeg gjøre med dette? Er redd for å gå i fra han. Føler jeg må høre etter hele tiden om han puster eller setter i halsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på 11 uker kastet opp hele måltidet en del ganger når han var mindre, det har han heldigvis sluttet med, nå gulper han bare litt. HS sa at det er ikke noe farlig, er ikke noe å gjøre med det. Det er lukkemuskeln til magesekken som ikke er helt utviklet enda, blir bedre i løpet av første leveår. Men det er grusomt når de kaster opp mye...blir mye vasking av klær og annet som de spyr på. Har mått vaske vogntrekket 2 ganger.

Skrevet

Hei,

Jeg har dessverre ingen løsning på problemet, men ville bare si at jeg skjønner godt din frustrasjon da vi sliter med det samme. Jenta vår er nå 6 mnd. gammel og har fått påvist refluks-problemer. Hun har nok såkalt "silent reflux" der hun ikke gulper altfor masse, men der det for det meste skvulper gulp opp i spiserøret som hun svelger ned igjen. Vi har også problemer med at hun setter maten i halsen under amming.

Vi har valgt å kjøpe pustealarm til senga hennes og heve hodeenden med noen bøker under senga. Hvis noen andre har noen gode råd vil jeg også gjerne høre...

Skrevet

Vår eldste hadde lignende symptomer. Hun gulpet nesten ingenting, men svelget hele tiden unna noe. Det skjedde utelukkende når hun lå flatt. Var 8 uker da vi havnet på intensiven etter pustestopp, men de fant ingen årsak. Etter dette hevet vi både seng, vugge og vogn og det ble da slutt på tilfellene. Hadde noen små antydninger på stellebordet og på gulvet senere, men da var vi jo alltid i nærheten og fikk tatt henne opp. Og med en gang vi tok vi henne opp, så ordnet hun selv opp.

Tipper at dere også får en "lettere" hverdag dersom dere hever de stedene han ligger. Tok en stund før jeg klarte å slappe av på natta, men etterhvert som tiden gikk og hun ikke hadde flere tilfeller i senga så slappet jeg av.

Skrevet

då minsten var på den alderen "spydde" han og ein del. Men ikkje berre då han låg, kunne skje om han satt i fanget til folk og. Etter ca ei veke gikk det over av seg sjølv:). Men uhyggeleg då det sto på. Håpar det går over av seg sjølv på din og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...