Velsemor Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Vesla mi på 3 mnd liker å ha et rede i senga. Har brukt et mykt fleec pledd som jeg har rullet til en pølse og lagt rundt hode hennes. Nå har hun dessverre begynt å løfte på teppet og legge det i ansiktet. Som en små hysterisk mor jeg er fjernet jeg teppet, men i natt sanvet hun nok teppet sitt. Var veldig urolig. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette på en sikker måte?
Lotta med novembergutt Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har to nøstebarnpledd som er veldig formelige - disse ruller jeg til to pølser, og lager en sirkel av dem. Oppå der har jeg saueskinnet, og da blir det en dyp grop som han puttes oppi. Ingen løse ting som han kan få over ansiktet, men samtidig veldig lunt og tett
Søvnløs i Oslo Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Kanskje en ammemadrass ville gjort nytten?
Velsemor Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2009 Hihi..har en ammemadrass til salgs på Finn.no. Vesla har vokst ut av den for lengst.
Søvnløs i Oslo Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 OK, skjønner :-) Min datter på 6 mnd. ligger fortsatt i sin ammemadrass som er altfor kort til henne. Hun blir liggende med bena over kanten. Synes den er så praktisk at jeg gruer meg til å slutte med den, men ser at vi må kaste inn håndkleet snart og finne andre løsninger...
Lille My 17.05.08 Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Bruk ammeputen hvis du har det..... Funket som bare det for meg hvertfall.... :-)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 jeg legger også ammeputen i hodeenden.....funker fint her:)
Grateful mom Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg la snuppa helt inni hjørnet på sengen, med en koseklut på andre siden. Det fungerte utmerket! Hun gnir ansiktet inn i sprinkelbeskytteren og koser seg
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Gå hvertfall til innkjøp av en myk koseklut, babyer liker ofte å ha noe mykt inntil ansiktet når de skal sove. Anbefales på det sterkeste!!! Teddykompaniet har noen utrolig myke noen, vet de selger de på Barnas Hus bl.a.
Velsemor Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2009 Vi har en slik koseklut, men det er her hysteriet kommer inn igjen. Får de små pusten igjennom en slik hvis den legges over ansiktet?
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Min gutt har ligget med den over ansiktet siden han var noen måneder og lever fortsatt... :-) Har vel passet litt på så den ikke har dekket hele, men har stresset veldig lite med det. Nå er han 10 mnd og elsker og knuger og koser med klutene sine..hehehe! Er nok det motsatt av hysterisk jeg da..
*En rosa og en blå* Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Hehe, jeg gjør akkurat det samme - et lite, mykt fleecepledd som ligger som en pølse rundt hodet hennes. Hun har det, og en bamse, liggende i sengen. Når hun skal sove, så ligger hun og fikler med bamsen eller teppet til hun sovner. Når hun har sovnet, så går jeg og sjekker at det ikke dekker nese og munn, og viss det gjør det, så dytter jeg det bare forsiktig rundt hodet hennes igjen. Ikke noe problem!
power puff Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 her og bruker vi koseklut, den er en sikker vinner
¤¤angelina¤¤ Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Med storebroren rullet jeg også pølser av ett par pledd og la UNDER lakenet. Lillejenta har ikke hatt behov for det, men ligger på lammeskinnet sitt oppi senga. Hun liker også veldig godt sutteklut, sovner med den halvt over ansiktet, flytter litt på den etter at hun har sovnet hvis jeg synes den dekker litt for mye. En natt våknet hun og gråt og da la jeg suttekluten "på plass" igjen, og da sovnet hun tvert, genialt!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 Her bruker jeg et helseteppe som ligger under henne og som hun får opp ved siden av ansiktet til å kose med. Det er det jo hull i, så jeg synes ikke det er skummelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå