Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hvor tidlig begynte dere å gi barna deres velling? Dere som ev hadde problemer med nattesøvn ble den bedre om de fikk ei flaske velling til natten? I grunn desperat og utslitt her!!!
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 3mnd.. Ja, tidlig, men tok det stille og rolig, hadde ikke noe magevondt eller smerter. Han bare elsket det. Han drakk rundt en liter mme i døgnet, derfor jeg begynte å gi han litt velling:)
Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Jesper blir ikke 3mnd før den 31 januar. Men har er så glupsk på kvelden natta,virker nesten som om han liksom ikke blir mett. Vet jeg har mer enn nok mat så det er ikke noe problem. Skal jeg tippe så drikker nok Jesper omtrent noe sånt med mm i døgnet også...
blockarella Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Slenger meg med på denne jeg... :-) Hvordan lager man velling, jeg mener hvor mye pulver i forhold til mm/mme?
Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2009 Dytter litt jeg....Men tro ikke det er veldig mye pulver i forholde til mm/mme.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Velling skal være tynt nok til at det kan drikkes fra flaske, men det setter seg fort fast i hullene i smokken så det er lurt å snitte hullet litt større, slik at det renner godt gjennom Første vellinga min smakte var ferdigvelling på kartong fra Nestle, kjøpte det i danmark, den var såpass tynn at han kunne drikke det gjennom Nr.2 smokken til Avent:) Prøv med en spiseskje pulver først, se hvordan det går Rør det ut i flaska med en skje, kan bli litt klumpete hvis en prøver å shake det ut.
Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2009 Du begynte med velling i samråd med helsesøster eller? snakket med min nå og hun mener det er for tidlig. Helst ikke før han er 4mnd. Men hun sa noe jeg ikke vste! At de holder seg lenger mette med mme. Så skal prøve å gi han ei flaske med det i kveld.. Skulle vel ikke tro det er så stor fare med velling når det er så lite pulver som blandes ut i melka.
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Helsesøstre anbefaler ikke å starte med grøt/velling før 4mnd nei, men noen barn trenger litt mer næring å gå på. Det som var tilfellet med mini her Som sagt, tok det veldig stille i begynnelsen, litt en dag, så noen dager pause før han fikk litt til. Hadde han reagert på det med vogn i magen o.l så hadde jeg selvfølgelig ikke gitt han mer Ja, det kan du jo prøve Jeg tror ikke noe på at de holder seg lengre mett på mme, vet om mange andre som ammer som har babyer som sover natta igjennom bl.a. Jeg er flaskemamma selv da
Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. januar 2009 Jesper har jo hatt en kraftig vekt økning,så er jo tydelig at han får mer enn nok mat. Men han vil ha mat så ofte på kvelden natta. Så tenker kanskje litt det at han får en enda mere metthetsfølelse av litt velling. Slik at han ikke vil legge seg til så ofte på kveld/natt og at det kanskje resulterer i at han roer seg fortere på kvelden og sovner. Det går jo ann å prøve som du har gjort da,veldig forsiktig for har ikke helt tro på de med mme jeg heller. Man blir jo så usikker når det er førstemann,redd for å gjøre noe veldig feil eller noe han vil få vondt av eller kan ta skade av... Men alt er verdt et forsøk når det gjelder nattesøvnen. Den er så sinnsykt dyrebar og viktig både for mamma,pappa og barn:)
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Ja, det går jo ann å prøve bitte litt. Det er jo ikke helt "risikofritt" og plutselig gå over til mme heller en kveld, magen hans vil jo reagere på det også antakeligvis.. Eller så kan du jo prøve å pumpe ut en del melk i løpet av dagen, så kan du prøve å gi han på kvelden. Kan jo hende du har litt mindre melk i brystene på kveldstid, og det ender opp med at han ikke føler seg ordentlig mett heller?..
Prins08&Prins10&?12.1pp Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2009 Han har fått litt mme i tilegge til mm,blir veldig ømt når han henger i puppen konstant,så må ha litt pause og da blir det mme. Skal ikke være noe å si på melkemengden i allefall,for å si det sånn så "spruter" det ut konstant. Så nok å ta av:) Hehe
lille sprelle Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 5,5 mnd - men det grå jo an å prøve mme da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå