Gå til innhold

Best trening for gravide - gjennom 1. 2. og 3. trimester. (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se noen har laget noen tråd om akkurat denne linken før (med unntak av den jeg også la inn på skravle :P) , så da gjør jeg det.

Dette er en link om trening som kan redde deg mot de verste graviditetsplagene. Selv kvalmen!

Er jo verdt å prøve :)

http://www.side2.no/helse/article2505282.ece

Fortsetter under...

"Kvinner som trener i denne perioden gjør mye bra for fosteret. Trenende kvinner bygger nemlig opp en større og mer effektiv morkake som igjen sørger for bedre tilførsel av oksygen og næring til barnet."

Det der er så bra at jeg skal legge det inn på juli-terminklubben :)

• 3 måneder senere...

Leste artikkelen, men jeg skjønner ikke problemet med styrketrening i 2. tri. Hva er farlig med økt bukpress? Man må jo holde pusten i det man løfter for nettopp å stabilisere.

1. tri kunne man trene som vanlig, regner med at dette gjelder mosjonister.

Ellers er jeg helt enig.

He he he, ja,lille frø, tror ikke du skal starte med den treningen din i tredje semester, så er nok for normalt mosjonister, ikke supertrente, som deg.

Økt bukpress kan kanskje øke fare for brokk og sånne ting`? vet ikke, men ubehagelig er det i alle fall. Er i tredje trimester nå og har betraktelig mindre vekter på når jeg trener. Får halsbrann og føler ubehag ellers. Knebøy og markløft har jeg sluttet helt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...