Gå til innhold

Legoland med barn fra 3 til 14 år....tips....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 9 år som så gjerne vil til legoland i sommer. Har aldri vært der, så jeg lurer på det meste ;) Overnatting for 5? Hvordan få jente-nesten 14 til å trives? Jente 3 år synes foreløpig alt er ok :o)))

Noen med erfaringer og tips her?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er jo noe å gjøre for ALLE aldersgrupper i legoland! Men en dag kan bli lite... Og iallefall maks slitsomt for 3 åringen. Anbefaler å ta med vogn. Er mye gåing! Og MASSE å se og oppleve og gjøre og ikke minst KJØPE!!!!

Nå er det mange år siden jeg var der. 10-12 år iallefall. Vi leide sommerhus 1 times kjøring unna. Husker desverre ikke hva det h et der, var ikke jeg som ordnet med det. Men du kan jo gå på en eller anna sånn nettside; det er dejlig i denmark eller noe sånt. Det reklameres jo stadig om ferier i danmark.

Anbefaler absolutt en tur! Har tenkt å ta med småttingene som nå er 1,5 og 6 år om ca 4 år. Da har nok lillemor bra utbytte av det også!

Skrevet

Takk for svar:) Skal kikke litt rundt på nettet. Finner jeg et sted med bademuligheter, er det toppen for eldstejenta!

Skrevet

Jeg er enig med Mormora, det er masse morsomt for en 14-åring på Legoland. Vi var der i 2007 og så at det var masse fint i lego, masse karuseller, masse å oppleve og MASSE folk! Jeg tenker derfor at hvis vi skal dra dit på nytt for at de to små skal få glede av det, så blir det litt utenom sesong. Vi var kanskje ikke så lure som valgte den eneste dagen med fint vær i en regnfull sommer, men det var så utrooolig mange mennesker der. Var der omtrent ved åpningstid, men ventet allikvel nesten to timer bare for å komme inn. Har hørt andre si at da er det bedre å komme en dag med litt regn eller altså legge det utenom høysesongen. Dette var kanskje et litt pessimistisk svar, men det er altså mine erfaringer ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Husk å bestille ferge så snart dere har bestemt dato, blir fort utsolgt på billige billetter!

Vi bor på campingplass i Vejle. ( Tar 30 min til Legolang, Billund)

Utrolig mange opplevelses parker i grei avstand.

Det tar litt over 1 time til Tyskland, Flensburg.

Shoppe på grensebutikken... (Far sin store opplevelse)

Om du søker på "Danmark ferie" får du opp flere som leier ut feriehus.

Vi har vært der flere ganger. Eldste var eldre enn din.

Vi la opp planer for hva vi ønsket og alternativer.

Så da fikk alle noen ønsker oppfylt!

Hadde flere back-up plana for tenåringen.

Godt forberedt med kart og avstander, sparte oss for mange sure miner...

Ett godt råd inne i Legoland, start bakerst!!!

For fleste stopper og ser på alt i starten, men karusellene er lengre bak.

Kos dere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...