¤¤angelina¤¤ Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Mannen min kjøpte 1 pakke med 4 mnd grøt og en pakke med 6 mnd grøt idag. I 4 mnd-grøten skal man tilsette mm og i 6 mnd grøten vann. Er dette generelt, eller finnes det 6 mnd grøter man skal tilsette mm også? Jenta er 5 mnd nå og jeg begynte med smaksprøve idag. Skal nå begynne å pumpe for å ha i grøt, men er det bare nødvendig til 4 mnd grøten? Eller skal jeg pumpe sånn at jeg har til 6-mnd grøt også?
Vinden blåser Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hei! De selger grøt i 4&6 mnd både med og uten mm... det vil si..du velger selv om du kjøper 4 mnd-grøt som skal blandes med vann eller om du kjøper den som skal blandes med mm.. husk at står det mm kan du også iblande mme! selv har vi kun brukt av de som man bladner vann i,men det er jo en smakssak.. alt er en smakssak og et valg du må ta Ungen får jo pupp uansett selv om at h'n spiser grøt,så... ja...bare slapp av og gi det du vil
¤¤angelina¤¤ Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 Takk! Ok, da er det altså bare å velge. Tenkte å pumpe meg en gang om dagen og se om det holder til grøt. Hvis det ikke gjør det, kjøper jeg den man blander med vann. Eller bruker mme.
2 fine små Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg tror faktisk det med å blande med mm er ment som en mild overgang til mat, ikke fordi det er smartere ernæringsmessig eller mer riktig for magen til babyen eller noe (tror jeg altså) - men at det er større sannsynlighet for at barnet "tar" grøten dersom den også smaker noe det er vant til, nemlig mm/mme. Lykke til med mat, det er virkelig en ny epoke som starter da.
¤¤angelina¤¤ Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 Ok, kanskje jeg bare pumper til den første pakken med grøt, 4 mnd-grøten og fortsetter med den med vann. Regner egentlig med det. Kanskje bare nybegynnerflaks, men hun var veldig flink til å spise når hun fikk smake idag! Storebror greide å spise fra første dag, så håper på det samme nå. Tror jeg blandet med vann ell mme med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå