Gå til innhold

gravid og over 45 år

oldmother

Anbefalte innlegg

Hyggelig å se at det er flere over 45 år som er gravide.

Selv er jeg snart 46 år og 18,5 uker gravid.

Hadde ikke trodd at det skulle skje.

Jeg har 2 jenter på 8 og 13 år fra forrige ekteskap som jeg har ca 65% av tiden. Resten er de hos pappaen som bor i nærheten av oss.

Da jeg ble alene, var jeg vel også helt bestemt at jeg ikke skulle ha noen flere barn.

Men livet forandrer seg. Jeg ble forelsket ved første blikk en kveld på byen av alle ting, for over 5 år siden. Utrolig følelese,noe jeg ikke hadde følt før heller.

Vi har det veldig bra sammen, og tanken på å få et barn kom etter hvert, i og med at han ikke hadde noen fra før.

Sluttet derfor med prevensjon, og det gikk ikke lang tid før jeg var gravid.

Det gikk dårlig,endte i MA, og jeg regnet ikke med å bli gravid noe mer.

Men da jeg var 44 år ble jeg overraskende gravid igjen, men igjen dessverre en MA.

Nå var jeg i hvertfall helt sikker på at det ikke ble noe mer.

Men i høst skjønte jeg at jeg var gravid igjen.

Da var jeg veldig overrasket. Trodde ikke det var mulig jeg, og vi hadde slått dette helt fra oss nå.

Synes også det var litt skummelt mhp alder og alt det der.

Gikk til lege, og ble beroliget. Har i tilegg tatt kromosomprøve, og fått svar på den , og at alt ser bra ut.

Har derfor nå begynt å glede meg veldig til dette, og håper inderlig dette går bra. Min samboer er selvfølgelig overlykkelig.

Jentene mine gleder seg også. Gutten vi venter blir nok en liten maskot til glede for mange. Er glad for at jeg har store barn fra før. De kan også hjelpe til med barnevakt og andre ting etterhvert, får jeg håpe.

De fleste av våre venner er jo nå ferdig med små barn, så det her blir jo litt uvant også. Man blir jo bundet på hender og føtter igjen, da er det godt å ha noen store søstre å ty til...:-)

Håper også at vi treffer andre i samme situasjon etterhvert, som både har store barn fra før( og alt det fører med seg), og som starter opp igjen med små.Det blir jo mye hensyn å ta i en familie, for at alle skal ha det bra...

Så tilslutt,her kommer en trøst til de som prøver. Ikke gi opp selv om man er over 40 år. Her inne på barnimagensiden, er vi tydeligvis mange som lett blir gravide etter 40.

Lykke til.

mvh Bærumsmamma

Fortsetter under...

Vet du, jeg tror neimen ikke vi er så unormale som de skal ha det til, jeg. Kan hende tar det litt lenger tid å bli gravid, men det er ikke så umulig.

Det er synd at legene fokuserer så veldig på hvor umulig det er, det er sikkert fordi de ikke vil at folk skal vente om de kan unngå det, men tenk på alle de som ikke har funnet den rette ennå, skal de da bare ta en hvilken som helst mann de finner på gaten fordi de trenger å skynde seg før de blir 35?

Legen min er fra afrika, og han synes det er helt normalt å få barn etter at man har fylt 40. Skal man ha mer enn 10 barn, er det vanskelig få få dem alle før fylte 25. :)

Så jeg synes ikke vi skal føle oss rare fordi om vi ikke passer inn i det strømlinjeformede kjernefamilieidealet vi har blitt påtrykket fra samfunnet og legene. Blir vi gravide, er det naturlig, og kroppen vil klare det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...