Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 - Drikker mye vann - Spiser knekkebrød og ikke brød da det hjelper litt - Drikker biola - Tar fibertilskudd - Duphalac hjelper ikke.. Så nå er Microlax'n min beste venn. Hva gjør man når ingenting hjelper? Har dere noen tips?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Beveg deg så mye du bare kan. Fortsett å drikk MYE vann. Spis en litt overmoden kiwi til dagen. Pære hjelper også på meg, men noen sier det også kan ha motsatt effekt. Lykke til, har full sympati med deg, jeg sleit i sv.skapet!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Glemte å si at jeg ikke tåler laktose så godt, så på det værste drakk jeg mye melk og spiste fløteis, det fikk fart på sakene!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 1.Regelmessig trening 2.Dulcolax i krisetilfelle, det får fart på sakene. Skal ikke brukes over lang tid. 3.Ta kontakt med legen din og be om utredning. Forstoppelse over lang tid bør sjekkes for å utelukke problemer med fordøyelsessystemet.
<3 Olliver&Ullrik <3 Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Engelsk salt.. det får du på apoteket.. Drikke en lunka kopp med vann og x antall skjeer(står på pakka) to ganger daglig, det gjør fort underverker.. Eller så kan du jo prøve malteksrakt eller MASSE svisker..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Har du prøvd loppefrø? Bra effekt og ingen bivirkninger!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Takk for alle svar jenter. Loppefrø...? What?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Legg en del linfrø til bløt og spis de.. Det setter gang på systemet!! Lykke til :-S
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 svisker; suppe, kompott, syltetøy og saft. men ikke mer en ca. 2-3 dl. kan bli veldig kvalm av for mye. Og la det virke ei stund. Parafin; man får kjøpt på apotek. 20 ml om morningen og evt. kvelden.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 linfrø ( må være lagt i vann eller kokt litt og spis vannet også), kli og cultura. Jeg blander alt dette og spiser med skje. Virker som bare det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Promp. Bare man promper hard nok, kommer´n ut... Har du fått ut en baby, greier du vel å presse ut en bæsj også..? Hvis ikke kan du jo kanskje ta´n med sugekopp? :-D (eller tang)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 svisker og maltekstrakt!!!!! Man kan kjøpe seg klyx på apoteket,stikk det opp i stumpen og du kommer sikkert på do!!!
blond Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 - drikke mye vann (ca 2 liter/dag) - fysisk aktivitet - fiberrik eller annet knekkebrød med høyt fiberinnhold - rosiner, svisker, rå gulrot, pærer, jordbær, lakris, kiwi, tørket fiken - tygge maten godt - havregrøt laget på vann, kruskakli, havrekli, hvetekim og havregryn med linfrø i - loppefrø (kjøpes på helskost) - mageregulerende te (kjøpes på helsekost) - Frukt&Fiber (tyggetabletter av sammenpresset frukt kjøpes på helsekost eller apotek) Ikke spis kunstig søtningsstoff, bruk lite sukker, kutt ut koffein og melkeprodukter en periode (da ser du om dette var årsaken til problemet, kutt en ting om gangen). Hvis du venner deg til lite sukker i kostholdet og så drikker en meget søt kopp te kan det være nok til å sette fordøyelsen i gang igjen. Stress kan gi fordøyelsesproblemer. Hvis du spiser pasta i blant: sørg for at den er helt kokt. Al dente kan gi hard mage.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 Da jenter har jeg fulgt en god del av rådene deres...., and things are going a lot smoooother. Loppefrø har virkelig gjort det for min del, activia yoghurt drikker masse masse vann sluttet å drikke melk, drikker bare cultura og har begynt å bevege meg mer. Og endelig etter 10 uker med forstoppelse, klyster og hard bæsj fungerer jeg igjen. Jeg hadde nesten gitt opp! Thank you girls!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå