Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1. Ved termindato står det at jeg må legge ved attest fra jordmor eller lege, holder det med en kopi av helsekortet mitt eller må jeg henvende meg til lege/jordmor for å få attest?

2. Like ved er det et punkt som det står antall barn ved, er det hvor mange barn som forventes født eller mange barn man har tilsammen eller fra før av? Jeg er førstegangsfødende og har kun 1 baby i magen :D

3. Under punkt 3.7: Har du oppholdt deg sammenhengende i Norge de siste 12 mnd? Jeg har jo på en måte ikke gjort det for jeg hadde to ukers ferie i november hvor jeg var i Thailand- skal da dette utdypes eller skal jeg bare svare nei.. `

4. Når far er hjemme i sin fedrekvote (han skal være hjemme i 10 uker), vil han da motta penger fra mitt arbeidssted eller fra sitt eget?Jeg vil få utbetalt penger fra min arbeidsgiver i permisjonstiden også tilbakebetaler NAV min arbeidsgiver.

5. Jeg skal ikke jobbe deltid når jeg går ut etter permisjonstiden min, da trenger jeg ikke skrive noe der?

Må det føres opp når far skal ha ferie i sommer 2009, hva med 2010 ferien- vanskeli å vite allerede nå når far kan få ferie. Når det gjelder samme punkt hvor det står far arbeid full tid, vil det si fra rett etter de to ukene han har i forbindelse med fødsel og frem til han går ut i sin del av permisjonen?

6. Under punktet hvor det står at når far skal ha foreldrepenger som ikke er fedrekvote, vil det si de fire ukene vi har bestemt at han skal ha i tillegg til de 6 ukene som er fedrekvote? Det står at det må dokumenteres hva jeg skal gjøre når han er hjemme, jeg skal ut i jobb igjen sånn at far og baby kan kose seg hjemme. Holder det med en bekreftelse fra arbeidsgiver nå eller må dette leveres til Nav når jeg er kommet ut i jobb igjen?

Dette var mange spørsmål men må innrømme at det søknadsskjema til NAV satt meg ut- er så mange spørsmål som sikkert sier seg selv men man vil jo ikke svare feil.. Kanskje greit å ta en telefon til NAV når jeg sitter med skjema foran meg??

Takker hvertfall for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139472283-spm-ang-utfylling-av-skjema-til-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Du kan legge ved kopi av helsekostet, men det ville jeg aldri gjort siden det står mye annen innformasjon der som de på nav ikke trenger se.

2. Det er hvor mange babyer du har i magen nå.

3. Ferier trenger du ikke føre opp så ja du har vært i norge de siste 12 mnd.

4. Far får enten penger fra nav eller sin arbeidsgiver. Han må høre med sin sjef.

5. Fars ferie trenger dere ikke føre opp. Det er kun om det er far som tar ut all permisjon unntat det mor må ta(3+6 uker).

6. Ja det er de 4 ukene ekstra. Få en skriftlig dokumentasjon på det fra din arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...