Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Sønnen min på 2 år hadde feber fredag og lørdag. Men i dag har han vært mye bedre. Spist greit, vært aktiv. Sutret litt, men ikke så mye. Tempen var 36,7 til morgenen i dag, men hadde gått opp til 37,8 nå før han la seg. Men det er vel ikke feber det? Når allmenntilstanden hans har vært så fin i dag? Vil jo selvfølgelig se an natten, og måle tempen i morgen. Men hvis han da ikke har feber. Så har han vel hatt en feberfri dag i dag?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Trodde ikke det første innlegget ble lagret..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Viss de ikke er noe feber i natt og i morgen tidlig kan han fint gå i bh. men viss han ligger på grensa 37.8-37.9. da ville eg ikke sendt han i bh, da er de lett for at feberen vil komme tilbake om noen dager. greit å vere HELT frisk før de går i bh igjen.. Men dette er min mening da, har barn selv , og jobber i bh og..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 HEI:) jeg jobber selv i bhg, og vi ser helst at barna har vært feber-frie, oppkast-frie eller diare-frie i 24 timer før de kommer i bhg. den ene grunnen er jo selvfølgelig at vi vil være helt sikre på at barnet ditt er friskt, den andre grunnen er at vi vil ikke at barnet ditt skal smitte de andre barna, slik at vi får den "sirkelen" igang...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Ja det skjønner jeg veldig godt. Men får så diffuse svar på hva som faktisk er feber. Noen sier alt over 37,5 mens noen sier at barn ikke har feber før de er over 38 grader. Men så må man ta allmenntilstanden i betrakning i tillegg. Jeg syns det er vanskelig da han har vært mye bedre i dag i forhold til i går. Men at han faktisk hadde 37,8 nå i kveld. Har han det i morgen å så blir han hjemme. Jeg vil jo ikke sende et sykt barn i bhg. Takk for svar!
Nullstress;) Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 ja, det er ikke lett å si hva som er feber eller ikke... men får barna over 37.6, ringer vi hjem og ber de hente barna... barn får jo som oftest litt høyere feber på kvelden, de er slitene og kroppen har vært aktiv lenge... du kan jo ringe bhg imorra ( om han ikke har feber i natt eller i morgen tidlig) å høre om de syntes det er ok, i.o.m at han hadde 37.7 da han la seg... men det er jo et positivt tegn at han er så mye bedre idag da, da kan han UANSETT dra i bhg på tirsdag:)
susa :) Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Hei Ifølge boka mi så er temperatur over 37.5 om morgenen og over 37.8 om kvelden feber. Det kan være greit å måle på nytt etter 20 min for å se om temperaturen holder seg på samme nivå eller om det kan være andre faktorer som aktivitet som har forhøyet tempeaturen.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Ja det kan jeg jo gjøre, ringe bhg. i morgen! Veldig glad for at han har vært så mye bedre i dag. Huff nei det er ikke lett å vite hva som er feber.. Virker ikke som alle er enige heller.. =P Men allmenntilstanden han vel mye å si også. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Hm.. Okey. Da ligger han på grensen. Han hadde ikke vært særlig aktiv før jeg målte. Jeg har målt tempen 3 ganger i dag. Den har gått litt opp for hver gang. Jeg prøver å kjenne han på pannen når han sover. Men jeg syns det er vanskelig å kjenne noen ganger. Noen ganger er jeg sikker på han ikke har feber, men så har han det når jeg sjekkmåler med rompetermometer. Får måle en gang til han han våkner igjen. Han sover litt urolig.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 hehehe, nei:) er ikke så greit å vite. men jeg lurer på en helt annen ting jeg... hvordan får jeg laget et innlegg her??? skjønner jo tydeligvis hvordan jeg skal svare dere, men jeg vil legge ut et spm jeg har.... hehehe, er ikke så god i dette nett greiene skjø "flau"
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Rett under der det står "småtroll 1-2 år" så er det en rute som heter "nytt innlegg". Da trykker du bare der. Så kan du skrive et innlegg )
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 For å lage ett innlegg så må du gå på det forumet du ønsker å legg inn innlegget og trykk på knappen øvers hvor det står "nytt innlegg" eller noe i den duren......
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 tusen takk:) da er innlegget lagt ut!!! :) lykke til med prinsen din imorra da:) GOD BEDRING:)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #15 Skrevet 18. januar 2009 bare koselig:) se gjerne det jeg la ut... under småbarn 2-3 år... " tvangstanker.... HJELP"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå