*En rosa og en blå* Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Snuppa har begynt å bli så fæl til å sparke av seg dynen når hun ligger i senga og kaver. Dette er når hun skal legge seg, og noen ganger hvis hun våkner opp i løpet av natten. Veldig frustrerende! Noen som har erfaring med slik sovepose, og hvordan fungerer de egentlig? Binder man de fast i sengen slik at de ikke får opp bena, eller hva??
Frøken Freken Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 På SNuppelure funker det glimrende. Jeg binder ikke posen fast i senga, og har klippet snorene av. Når hun sparker i posen får ikke beina grep i dyna, om du skjønner - så dyna blir liggende oppå. Etter posen ble innført sluttet hun forresten å sparke så fælt. En hyggelig bieffekt er at hun alltid er varm på beina. Posen er kjøp på sparkjøp, for 80 kr (halv pris).
Septemberprinsen Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Det samme gjorde knerten, mens han andre ganger trakk dynen over ansiktet. Jeg kjøpte dynefester hos Reflex, disse fester en i dyna og rundt sprinklene i sprinkelsengen. Sovepose har jeg ikke prøvd, men disse festene er et tips. Nå ligger dyna "i ro" om natten, og jeg slipper å sjekke ørten ganger om han har dyna over ansiktet.
Blue Lady ♥ Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 toget er vel kjørt for og bruke pose på min 11 mnd gamle sønn?? han har ALDRI dyne på seg....la flisteppe over madrassen for og lune det litt,han koser seg i senga og oppå dyna.ullfelle hiver han bare vekk;)
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Her brukte vi også pose, uten å binde fast. Bare sånn fra H&M, men min gutt drev å turnet rundt i sengen og havnet i de merkeligste posisjoner.. Noe eldre kanskje enn din baby da, han var vel 7 mnd. Straks etter jeg innførte soveposen lå han helt rolig og ikke noe tull.. Pluss at han ikke ble kald hvis dynen ble sparket bort i løpet av natten.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Hei hei! Vi har også sånn pose! Veldig fornøyd med den!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Soveposen min (hans) er blitt et "must" for oss! Han styrer så fælt i senga si at dyne er uaktuelt. Han får den enten over hodet, eller våkner iskald.... Finner junior i alle mulige og umulige posisjoner i senga for tida. På tvers, på magen, hengende i kanten med hendene.... Så den soveposen er GULL. Da kan jeg rolig sove uten å bekymre meg for dyna. Den første jeg fikk hadde armer og det var veldig smart. Den var kjøpt av familie i utlandet, så når han vokste ut av den fikk vi en ny! Det er glidelås rundt armene så de kan tas av. Jeg synes de nettene han ligger uten soveposen sin er strevsomme. (Den må jo vaskes av og til!)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Hei, Vi har ikke kjøpt pose, for her var problemet lenge at hun trakk dyna over hodet, og nå snur hun seg i ett sett - sover helst på magen. Men vi fikk tak i noen geniale klyper, de er festet i en ring som man setter rundt en sprinkel og klyper fast i dyna. Det er 4 i en pakke. Funker veldig bra for oss.
Cala75 Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Småen på 5,5 mnd driver også og sparker. For 1-2 mnd siden kom jeg over noen klips på Barnas Hus. En pakke med fire stk. En slik klips ser ut som følger: En hvit ring av ganske myk plast som har en liten åpning, akkurat stor nok til å smette den over en av sprinklene på barnesenga. Til denne ringen er det festet en klips som man setter fast i dynehjørnet. Foreløpig bruker jeg kun to av disse, en til hver av de øverste dynehjørnene. Får se om det etter hvert blir nødvendig på de nederste også.
Mamma`n til tre Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har bare gode ord og erfaringer med pose når de er så små!! Jeg kjøpte den første da mellomste var baby, da han sparket av seg dynen og ble kald og våknet, han brukte den i ca ett og et halvt år...da ble det farlig å bruke den for da prøvde han å komme ut av den (aktiv gutt;)) da hadde han fått armen ut der hvor hodet var...og dette var veldig stramt rundt hodet! Men jeg har ikke tatt skrekken av dette så nå har minste jenta (7mnd)arvet posen,hun har brukt den et pr mnd alt! hun sparket også av seg dyna! men hun ligger ikke i ro så jeg har fjernet hele dyna foreløpig, da sover jeg også mye bedre om natta;) Jeg har to poser, 1 foret kjøpt på laredoute.no og en jeg kjøpe på babybutikk,ikke foret og derfor kald på denne årstiden!! bhun sover hele natta fra sju til sju så hun er godt fornøyd;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå