Gå til innhold

Hva skal barnet deres hete?

Anbefalte innlegg

Noen som har bestemt seg?? Jeg er ikke gravid engang..men navnene er bestemt...sånn har jeg alltid vært...

WILMA og FELIX..... syns det er superartige navn..og Felix betyr lykke...

Ellers smaker vi litt på Selma og Petra, og Linus og Torjus....:)

Hva med dere andre???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139471532-hva-skal-barnet-deres-hete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ada er fint ja... Jeg kjenner ei som heter Oda Sofie...Veldig fint d å.. Ludvig vurderte jeg på eldstemann... Kjempetøft d å... Luna visste jeg ikke var et "menneskenavn"...vet av en hytte som heter det..hehe...

Jeg er nesten navnenerd...:)

Annonse

Ble nesten tråden for "oss som ikke er gravide med har bestemt navn alt"... hehe..

Vi har også bestemt navn på barna våre..

Skulle vi være så heldig og få en jente skal hun hete:

-Eiril Johanne

og får vi en gutt blir det:

-Sigurd Olai

Dette er bare familie navn, og det blir nok bare fornavnene som blir brukt i dagligtale..

jeg er også navnenerd.. hehe, selv om det blir en liten stund før det blir noe barn her. syns det er skummelt å tenke på at mannen har sine meninger om navn også. jeg vil ha mine navn! hehe her om dagen sa han, sønnen min skal hete Greger. hehe.. da tenkte jeg, nei det skal han ikke. men må vel bli litt rundere i kantene når det blir mer aktuelt.

jeg har mange navn på lista men Ariel og Oleander har vært på toppen lenge.

ellers vurderes også disse:

Cornelis, Jeppe, Frikk

Cornelia, Aurora, Luna, Olea

må vel ha noen alternativer som mannen kan velge i :D

ellers er jeg også alltid ute etter navn jeg ikke har hørt før, både nye og gamle.

Jeg kjenner faktisk en gutt som heter Greger Alexander. han er halvt russisk. Syns det er tøft navn jeg...:) Jeg har jobbet i barnehage en stund... Der var det ei nydelig jente som het Eir... Det er et kort navn, men de har kraft i seg - det liker jeg. Blomma og Ømjer var også nye navnebekjentskaper :) topp å være navnenerd i barnehage :)

Annonse

ja det kan jeg tenke meg!

er så moro med en og annen med et spesielt og nydelig navn blant alle som heter henrik, håkon sander, emilie, marte og line. akkurat det jeg vil at folk skal tenke om navnene jeg en dag velger...

Ømjer er det jentenavn? ok, Greger er litt tøfft. hvis det er viktig for han så kan det henne jeg kan bøye meg.. en dag.. hehe

Vi venter barn via adopsjon, så vi har fortsatt laaang tid på å bestemme oss.

For tiden liker jeg:

Erle og August

Men vi tenker også på

Thea

Mathea

Mathilda

Sunniva

Synne

Sofia

Nora

Signe

Oskar

Magnus

Martin

Jørgen

Herman (Kanskje, liker det bedre og bedre)

Jeg visste også hva barna mine skulle hete, men det var nok før jeg ble gravid og skulle bestemme navnet på mini (sammen med mannen), gitt! Nå har jeg ingen anelse... :)

Av de 5 navnene vi har klart å diskuterere oss fram til som aktuelle så langt, så er det kun ett jeg kunne ha sagt på forhånd at jeg likte, så det er ikke alltid så enkelt som man skulle tro...

Eiril er kanskje ikke kjempe vanlig, men er faktisk 77 kvinner i Norge som har det som første navn.. Er et navn som en kanskje må bli litt vant til.. Jeg elsker simpelthen det navnet.. Eir er også veldig pent.. Eirin er jeg ikke veldig fan av...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...