Gå til innhold

Spiser for mye....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 17 mnd og er en storspiser. Han spiser gjerne 3 skiver til frokost, lunch og kvelds, og også en god del middag. Og innimellom spiser han mye frukt og youghurt, og drikker store mengder vann og melk. Noen ganger føler jeg at han kunne spist enda mer til ett måltid, men jeg er nesten redd for at han skal få vondt i magen om han får mer mat, så jeg gir han rett og slett ikke mer...... 3 skiver og en youghurt burde vel være nok til kvelds? Det er jo mer enn jeg selv spiser! Han er ikke overvektig i det hele tatt, heller slank. Han er dessuten veldig aktiv, og bruker nok mye kalorier gjennom lek og moro hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle nesten tro at det var gutten vår du skriver om. Han er også sånn. Spiser fort 3 skiver når vi har brødmat. Til middag kan han spise et par porsjoner. Gutten min vet når han er mett selv. Rister på hodet når han ikke vil ha mer. Så vi slipper å stoppe han. Lar han spise til han blir mett. Men hvis gutten din ikke stopper selv, så kan det nok være lurt å begrense det for han. Han sulter nok ikke etter 3skiver til kvelds;)

Gutten min er heller ikke overvektig. Han veier 9,5kg. Derfor ser jeg ikke noe problem med å spise til han blir mett. Selv om det innebærer at han spiser mer enn meg. Men han er i gjengjeld mer aktiv enn det jeg er. Derfor vil han kreve mer mat også. Han er forresten også 17mnd.

Skrevet

Jeg var også nesten bekymret for sønnen vår en periode, men dagmammaen sa at han antagelig var i en voksefase. Det stemmer nok, for nå spiser han heller lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...