Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

med hvordan man best mulig får opp melkeproduksjonen etter sykdom?

Har hatt omgangssyken her, og ikke spist eller drukket noe særlig på et par dager, og melkeproduksjonen er heller laber :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg til ofte, drikk så mye du klarer (nja, ikke ti liter om dagen, men du skjønner), og prøv å få i deg næring. Nettopp vært igjennom fjortendager med influensa på både meg og knøttet, og på det verste måtte jeg ha spray for å få i gang utdrivinga fordi kroppen nektet, men jeg berget henne faktisk over på det jeg produserte selv, én porsjon melk fra fryseren (var den kvelden jeg måtte ha sprayen, og hun trengte mat mens gubben var på apoteket), og så ble det litt tillegg i kveldsgrøten en ukes tid (pumpet det jeg klarte, men måtte som regel spe på med litt tillegg for å komme opp i full porsjon). Var veldig gnien på å gi henne flaske nettopp fordi jeg ikke ville miste melka, og jaggu funka det. Ble MYE amming første uka etter at jeg kom såpass til hektene at utdrivinga fungerte igjen (så det ble litt såre brystvorter, men ikke fullgæærn egentlig), men nå er mengden som før (var syk første to ukene på nyåret). Gledelig gjensyn å se melkestrålen stå ti cm rett ut i lufta når hun slipper puppen igjen :P

Skrevet

Takk takk :) Hva var det for en spray du fikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...