Frøken Freken Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har prøvd å praktisere døgnrytme på slik måte at jeg legger henne når hun er trøtt og lar henne sove så lenge hun vil. Intill for noen uker siden sov hun mellom alle måltid, men nå har det vært slik at hun ikke vil sove når hun har fått mat klokka 14.00. Hun får ny flaske ca 17.00 og er jo da ganske trøtt etterpå, hvilket betyr at når jeg legger henne sovner hun og sover gjerne i 1,5 time. Hun er 4,5 mnd. Tidligere på dagen har hun 2 lurer på ca 2 timer. Vi har hatt litt trøbbel med legginga for natta siden vi begynte med dette - men det ser ut til å være mye værre om vi legger henne i senga overtrøtt enn om hun er litt vel uthvilt når vi legger henne, ca kl 2000. HVa gjør dere andre? Hvor lenge går det mellom siste lur og legging for natten?
husmus &2 Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Jeg er vel litt ubrukelig med tanke på aldersforskjellen på våre to søte små men her sliter vi med å sove på dagen. Det blir korte powernaps på maks 30 minutter hvis jeg er heldig. Siden jeg fortsatt ikke kan bevege meg langt unna han på dagtid mens han sover, så blir det slik foreløbig. Forhåpentligvis endrer dette seg. Men, det var ikke meg vi skulle snakke om nå. Han pleier å ha en liten lur rundt 16 eller 17 tiden, denne er relativt kort, og så er han våken leeenge etter dette. Helt frem til legging. Her sover han faktisk mye bedre hvis han legger seg overtrøtt, merkelig nok... Jeg forsøker å få han til å sove så mye som mulig, da jeg har full tro på at søvn avler søvn. Men når dere legger henne, så blir hun lagt på soverrommet ikke sant? Det gjør vi nemlig ikke enda her, så det føles litt mindre rituelt foreløbig. Jeg hadde vel egentlig ikke så mye å bidra med på denne tråden allikevel når jeg tenker etter...
Frøken Freken Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 Om ikke annet bidro du til å dytte tråden oppover, hehe. Ja vi legger henne i senga. Etter hun ble 8 uker har vi vært bortskjemt med at hun har sovet mye - tror hun sikkert er i en overgangsfase til mer våkentid nå, og er litt usikker på hvordan heg skal gripe det an. På den annen side - det verste som kan skje er at hun ligger og klager i senga si en stund før hun sovner, og det er vel til å leve med! Var det forresten ikke jeg som skrev på en annen tråd at jeg skal stole på magefølelsen når nestemann kommer? Kanskje jeg skal foregripe begivenhetenes gang og begynne med det alt nå?
Lillepusen-78 Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Gutten min blir 4 mnd om ei uke. Han sover fra ca 10-12 og 14-16 (ute) og fra ca 17.45 - 18.30 (i vognbagen på soverommet). Vi legger ham for kvelden ca 19.45, får siste måltid kl 18.45 omtrent. Dette funker fint her. Har vurdert å droppe den siste luren, og heller legge ham tidligere i sengen, men virker som han har en innebygd klokke - når det nærmer seg 17.45 blir han trøtt.... Og å legge ham overtrøtt funker dårlig. Merker forresten også at han trenger mindre søvn på dagtid nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå