Gå til innhold

Noen som gidder kommentere guttenavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Siklerotte

Albert - Helt greit, men tenker på to merkelige fyrer jeg kjenner, så det kler slike som dem.

Aksel - Tja, helt greit.

Torstein - Helt forferdelig. Tor-starten liker jeg ikke, og stein synes jeg er helt grusomt.

Torbjørn - Hakket verre enn Torstein, jeg liker ikke navn med ø,æ og å - og dette er et grusomt eksempel av slike ting.

Torgeir - Geir er forferdelig i seg selv, Torgeir er helt forjævlig. Tenker på en gammel og pervers psykolog.

Theodor - Ganske søtt, men ville skrevet Teodor.

Jonatan - Jonathan ville jeg skrevet. Det er vel greit nok.

Adam - Fint.

Anton - Liker ikke.

Benjamin - Virkelig grusomt. Men har forferdelig assosiasjoner.

Henning - Helt forferdelig. Aldri likt det.

Frikk - Synes det er tøft, og har alltid syntes det. Men ikke hvem som helst kan hete Frikk, hehe.

Didrik - Tja, greit nok.

Arne - Forjævlig.

Helmer - Skilpadde. Lurer på om skilpadden til fetterne mine het noe slikt.

Så;

1) Adam

2) Teodor

3)Frikk

Annonse

Albert - syns det er søtt. Et navn jeg selv kunne ha vurdert

Aksel - liker ikke navnet. Er jo en bildel :P

Torstein - liker ikke navn med Tor-

Torbjørn

Torgeir

Theodor - syns det er tungt og er blitt veldig pop

Jonatan - syns det er kjempesøtt. Er på lista mi. Men liker best at det skrives Jonathan

Adam - ingen formening

Anton - blir for russisk

Benjamin - tungt

Henning - ingen formening

Frikk - høres ut som kjelenavn av Fredrik

Didrik - Litt hardt og sossete

Arne - kjedelig

Helmer - kjedelig

Mine favoritter er Torstein, Henning og Frikk. Alle de kunne jeg brukt på en gutt. Torstein, Henning og Martin var mine guttenavn på listen, men vi fikk jente da.

De jeg liker minst er Albert, Theodor, Anton, Jonatan, Benjamin og Helmer. Beklager, men jeg synes bare de er fjollete eller mindre pene.

Liker best:

Frikk - herlig navn, ser for meg en skikkelig sjarmør.

Theodor - vakkert, sjarmerende og flott.

Helmer - tøft og flott.

Benjamin - utrolig pent.

Men både Albert, Aksel, Anton, Adam, Jonatan og Didirk er flotte navn.

Liker minst:

Vanskelig, liker egentlig alle, men Torgeir og Torbjørn er jeg ikke så glad i, mest pga. ø'n i Torbjørn + dårlige assosiasjoner til Torgeir. Og Arne, det er litt corny, synes jeg.

Annonse

her var det mange delte meninger! synes forøvrig at argumentet at det ikke passer på noen under 30 er litt dumt, da man lever det meste av sitt liv som over 30, og man blir jo navnet sitt, så det er bare å glemme, men det regner jeg med at du vet, siden du vurderer disse navnene :)

liker best:

1 Frikk, det er kjempetøfft

2 Helmer, fortjener en renessanse

3 Anton, tøfft og fint

liker ikke

Henning, Arne, Torstein

mest pga dårlige assosiasjoner

Albert Åberg: Koselig figur og navn. Helt greit...

Aksel: Liker navnet. Tenker litt på kjøretøyaksling, men også på Aksel Lund Svindal - som jeg synes er en ordentlig tøffing ;-)

Torstein: Fint navn.

Torbjørn: Blir fort Tobben som kallenavn. Fint, men liker Torstein bedre.

Torgeir: Det synes jeg er litt hardt.

Theodor: Et navn som er veldig populært for tida, synes det er ok. Liker ikke kortnavnet Theo.

Jonatan: Tenker på Kardemommeby og på tenner (tann). Synes ikke det er så stas.

Adam. Helt greit, ville ikke reagert negativt på det.

Anton. Tenker på enten Anton Tsjekhov (russ. forf.) eller Donalds heldige fetter. Men navnet er jo forsåvidt greit.

Benjamin. Ikke helt min greie, men fin betydning: Lykkens sønn.

Henning: Ganske fint, det. Ville ikke hatt noe negativt å si på det.

Frikk: Ikke min greie i det hele tatt!!

Didrik: Ikke min greie.

Arne: Stødig navn, men liker det best på vestlandsk, der de uttaler r-en. Ellers liker jeg det egentlig ikke noe særlig.

Helmer: Liker nok bedre Hilmar eller Selmer, men ikke optimale navn...

Aksel og Torstein tror jeg at jeg ville sagt jeg likte best av dem. Og kanskje Henning...

Her var det en del fine navn:) Blir vanskelig å plukke ut kun 3 navn på godt og "vondt"..

Liker Aksel, Theodor, Jonathan, Benjamin og Didrik. Adam har jeg også begynt å få sansen for. Tror topp 3 er Jonathan, Aksel og Didrik..

Benjamin er jeg litt "lei" av, selvom det egentlig er kjempe fint! Theodor het bamsen min som jeg elsket:p Så er fortsatt litt "bamsenavn" for meg.

Liker ikke navn som begynner med Tor. Henning er litt småharry.. Frikk er et uvanlig navn, jeg ikke klarer å venne meg til. Arne er for 50-talls.. Av de på min alder heter sikkert 40% av alle fedrene der, Arne.

Helmer er langt i fra ille.. Kunne vendt meg til det om en bekjent ga sitt barn det navnet.. Men likevel ikke min type navn:)

De jeg liker først:

Theodor - kanskje ikke så rart siden jeg har en Theodor selv. Var VELDIG skeptisk til å begynne med når pappaen foreslo det for jeg tenkte på barnetv og det at det kanskje ikke passer for en voksen. Jeg jobber på aldershjem og sa navnet vi tenkte på til beborene nikket alle de gamle fornøyd. Det var vanlig i generasjonen til de som er 80-85 +++ i alder og for dem er det ett sterkt navn og ikke forbundet med en bamse. Så jeg slo fort fra meg at det var ett "barnenavn".

Jonatan - stilig og sterkt. Passet en gutt som het det når jeg var ungdom. Han er nå vokst opp til å bli en skikkelig kjekk mann i 20-årene pga han har jeg bare gode assosiasjoner til navnet. Synes det er ett flott navn.

Aksel - det het min oldefar og jeg synes det er pent, sterkt og fint.

Også må jeg slenge på at Anton er også fint.

Navn jeg ikke likte:

Didrik - for meg er det ett dyrenavn og passer ikke på hverken barn eller voksne.

Torstein - sammensetning av tor og stein. Uttales på min dialekt TÅRSTEIN. Det er ikke pent.

Arne - man får en sånn nasal lyd når det navnet uttales. Det liker jeg ikke. I tillegg er det ikke vakkert i mine ører.

Ps. jeg synes hverken Helmer, Torgeir, Adam, Benjamin, Frikk eller Helmer er noe pent.

Ser noen kommenterer at navna er kjedelig, men det er jo få barn som har de navna!! Tror ikke du finner mange Torbjøn, Torgeir og Henning i bhg nå, men Benjamin og Didrik fiinner du mange av:)

Torbjørn - klassisk navn jeg hadde glemt

Arne- kjenner ingen små gutter som heter det, og valget er vel preget av det.

Aksel - stødig og passer også på en mann.

Liker best:

-Henning (ville vært aktuelt for oss om vi fikk gutt)

-Aksel

-Torbjørn

Liker også: Albert, Anton, Helmer

Ingen spesiell formening: Benjamin, Adam, Torgeir

Liker minst:

-Arne

-Frikk

-Torstein

Liker heller ikke: Jonatan, Theodor (for søte), Didrik (sossete)

Best:

1.Torstein: Søtt men staut på samme tid

2.Frikk: Spennende og forfriskende

3.Torgeir: Staut og skikkelig navn

Verst:

1.Teodor: For søtt, og litt oppbrukt

2.Helmer: Litt for gammel mann svung over navnet

3.Benjamin: Kjedelig

Disse liker jeg best:

* Torstein

* Benjamin

* Henning

Disse 3 her er koselige navn som jeg synes har fin klang :)

Disse liker jeg minst:

* Arne

* Frikk

* Helmer

Til alle 3 her er kommentaren: uff.... Jeg kan ikke se noe fint med disse navnene.

Liker best:

- Torbjørn, Torgeir og Henning. Navn som barnet i stor grad kommer til å være alene om. Langt fra oppbrukte, og synes det er litt rart at mange her kommenterer dem som kjedelige, siden de er så lite brukt blant dagens smårollinger.

- Synes Aksel, Jonathan, Adam, Benjamin og Arne er helt greie navn, noen av dem er veldig mye brukt for tiden.

- Liker ikke Torstein, men bare pga assosiasjoner som ødelegger navnet helt for meg. Anton er heller ingen favoritt pga fetter Anton. Frikk liker jeg ikke, enig at Fredrik er bedre. Didrik og Helmer er litt sossete, synes jeg.

- Albert er et outsidernavn, som jeg ikke klarer å bestemme hva jeg synes om. Tror jeg ville ha brukt et par uker til å tenke på det og smakt på det dersom min nevø fikk det navnet, og så ville jeg syntes det var veldig kult! He, he.

Mine 3 favoritter:

1. Aksel - tøft, enkelt og fint, passer til både barn og voksne.

2. Benjamin - veldig fint navn, selv om jeg egentlig syns det er litt feminint.

3. Adam - samme som Aksel..

Ellers er også Didrik, Theodor og Henning fine navn...

De tre jeg liker minst må være Albert, Torbjørn og Anton. Albert har jeg bare aldri likt, syns rett og slett ikke det er noe fint. Torbjørn er så gammelmodig, og Anton syns jeg ikke er et "ordentlig" navn, uten at jeg vet helt hvorfor.. Tenker på fetter Anton i Donald når jeg hører det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...