Gå til innhold

Valg av vognpose til april - hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Som førstegangsfødende og svært forvirret over så mangt med tanke på utstyr og markedets utvalg henvender jeg meg til ekspertpanelet av erfarne mødre som befinner seg her : )

Har termin 7. april og har kjøpt en TFK vogn. Etter litt research på nett tenker jeg nå kjøpe en lammeskinnspose til nurket. Er lammeskinnsposer varmt nok for den harde vinteren vi har i Norge? Har sett på litt forskjellige varianter, kunne tenke meg en modell hvor du kan snurpe igjen på toppen slik at det blir lunt og godt, noen som vet om det finnes en slik modell?

Takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139469460-valg-av-vognpose-til-april-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lammeskinnsposer kan fort bli for varme i april, ville heller ha valgt Voksi Urban som kom ut som testvinner på tv2 hjelper deg. Det var to poser som delte førsteplassen, de var fra samme produsent, men husker ikke navnet på den andre. Var en billigere utgave av urban posen, det var eneste forskjell.

Var Igloo Troller som vant testen, sammen med Voksi Urban.

Igloo Troller er 400 kr billigere og kan fåes tak i på Barnevognhuset Rudo.

Er den jeg har tenkt å kjøpe:D

Her følger linken:

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wqgqpd#/page4/

Tusen takk for supre svar, da slår jeg til på den billigste testvinneren. Men et spm bare, er denne da varm nok å benytte når vinteren kommer igjen?

88 dager igjen, nå kan nedtelling begynne. Barnerom står klart med alt for mye utstyr og sikkert masse vi kan klare oss uten, men har desverre blitt litt revet med. Ja ja, får gå i arv og til utlån til venner og familie.

Hei :)

jeg har termin 20. april og har faktisk bare blitt anbefalt å ha lammeskinn i bunnen og bruke dyne. Jeg skal kjøpe Emmaljunga nitro city med - city bag til.

Skal alle ha pose?? Det kommer vel kanskje også ann på hvor en bor i landet. jeg bor i stavanger.

Annonse

Vi får to tette barn, så vi har kjøpt en tvillingvogn/søskenvogn til knøttene. Vi har ikke tenkt å kjøpe bag til babyen denne gangen, så vi satser på å bruke voksiposen til storebror til å begynne med hvis det er så kaldt. Vi bor i Bærum, så det kan jo være nesten sommertemperatur her i mars/april så det kan hende den blir for varm - vet ikke helt hva vi gjør da, det blir vel en eller annen løsning med lammeskinn i bunnen og dyne/pledd over...

Jeg har voksi fra før, men hater den posen! Stor og klumpete og et evig styr med knyting etc...så den har jeg gitt bort!

Kjøpte meg ny pose for noen dager siden...EasyGrow, har ei venninne som akkurat har kjøpt til sin lille jente og hun er super duper fornøyd.

http://www.lilleprinsen.no/product/453941/_easyGrow_dunpose.html

Kjøpte mørk brun, og tok med lammeskinn også, slik at jeg kan bruke den våren, høsten og vinteren ;) Gleder meg til å få den i hus:) Den passer visst heeelt perfekt oppi Emmaljunga Edge Duo vogna...

Jeg vet ikke hvordan TFK vogner er, men har den bag holder det sikkert med dyne, skinn og evt. ullteppe oppå. Lett å lufte ved behov. Det kommer også selvfølgelig an på hvor du bor. Vi bor på Østlandet og her regner jeg med det skal gå veldig bra. Vent heller med å kjøpe pose til etter sommern, til neste vinter. Da har du selv litt mer peiling også :)

hei, hører ikke til her, men svarer uansett;)

jeg har aldri hatt noen vognpose til min sønn, han er nå 2,5år... har brukt lammeskinn i bunnen og vogndyne osv... han har jo hatt på seg babydress... så har egentlig ikke hatt behov for det... han har vært god og varm hele tiden:)

Annonse

Hei!

jeg har også kjøpt TFK vognen. Skal bare ha lammeskinn i bunnen og dyne oppå. I tillegg har vi baby-rørospledd (i ulll selvfølgelig), som vi eventuelt kommer til å bruke i tillegg nå på våren. Gjør det slik for å spre utgiftene litt. Kjøper dunpose til høsten igjen tenker jeg.

Vi kjøpte Easygrow etter anbefaling her. For en utrolig herlig pose.

Anbefaler denne til alle.

Den har fått veldig bra testresultat!!

p.s et lite tips

Mye bedre med glidelås midt på posen når man er på senter og lignende, så man ikke får klaffen ned i hjulene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...