Gå til innhold

noen som vet noe om familieboliger for studenter i Bergen?

Anbefalte innlegg

finnes de?

hvor mye er leien på?

hvilke beliggenhet er det?

vurderer å studere et år eller 2 i Bergen og har 2 unger og en kjæreste. haan studerer også, så vi har ikke råd til å leie eller kjøpe en regulær leilighet før vi er ferdige med studier og et til 2 år, men vil svært gjerne bo sammen...

noen som vet hvilke muligheter man har som studentfamile med behov for mer enn et soverom og studentøkonomi?

Fortsetter under...

ja det er studentboliger for familier i bergen. de jeg har hørt om er med 2 soverom og stor sture og stort kjøkken. de ligger i et omeråde med masse studentfamlieboliger. og det er ikke lov å kjøre bil inn i boligfeltet og masse lekeplasser med 2 barnehager.

tror det ikke ligger så langt fra sentrum. hm.. venninna mi bor der, så har ikke vært der selv. men hun er strålende fornøyd.

hun betaler 5000 med strøm

ja.

Gå inn på www.sib.no og så finner du info der.

Har vært to studenter med barn i bergen selv, og vi leide privat. Fikk en rimelig leilighet, der utleier ønsket å senke prisen for å få "ordentlige" mennesker, fremfor studenter som festet.

Kan anbefale studentbarnehagene i bergen, spesielt Jekteviken (sentrum)

er det lang venteliste på dem? hva er kriteret for å komme inn under denne ordningen?

vil fx min kjæreste ville kunne få en slik bolig på sin studieplass selv om vi hverken er gift eller har felles barn? vi vil bli samboere, men slik situasjonen er nå er det økonomisk umulig for meg å leie en leilighet alene i Bergen og den leiligheten han har har bare et soverom, ergo er det ikke plass til ungene...

barnehage er ikke aktuellt da begge er i skolealder fra høsten....

en av ungene vil uansett ville blir knyttet til Hundstad skole, men den andre ville vel måtte begynne på den skolen man bor nermest tipper jeg.

er det lang ventetid på disse leilighetene?

det er faktisk et must for meg å få en slik leilighet, ellers kan jeg faktisk ikke ta imot en studieplass om jeg skulle få den...

jeg har rett og slett ikke noen annen mulighet økonomisk....

Jeg bur på Natland, på Natland studentby. Vi er 4 personer i fam, og får plass her. Vet om familier på 6 stk og som bur i disse leilighetene og. Kan ikke si vi har store plassen her, men vi klarer oss. SIB driver å pusser opp leilghetene her oppe, så vet ikke om hvordan det er med ventelister. Dei gamle "hytte" leilighetene er ca 5000kr med strøm. Dei ny opp pussete leilighetene betaler vi ca 7000 med strøm. Har du flere spørsmål ang hvordan det er å bu her oppe, osv så kan du sende meg en pm

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...