HH72 Skrevet 18. januar 2009 #1 Del Skrevet 18. januar 2009 Det startet med rgm men ikke altfor vonde rier ved midnatt dagen før jeg skulle til overtidskontroll. Ganske hyppig, 3-5 min mellom helt fra starten. Sånn fortsatte det hele natta, var hjemme og strikket,så på tv og surfet på nettet. Følte meg helt rolig. På morgenen begynte jeg å bli litt skjelven i beina, ringte føden og fikk komme på sjekk. Det tok 2 timer før taxi kom pga glatt føre. I mellomtida satt jeg klar og pustet meg gjennom riene. På sykehuset viste det seg at jeg var moden og hadde 2 cm åpning. Gjort hinneløsning og så var meningen jeg skulle hjem og vente på mer action. Imidlertid sterkere rier straks etter strippingen. Ringte venninne som skulle være med på fødsel(er alene med barnet) og vi ventet i sykehuskantina for å se hvilken vei dette gikk. Etter 2-3 timer var det 3 cm og jeg fikk fødestue. Deretter gikk det slag i slag. Det hjalp med varme risposer og varm dusj, akupunktur var bare irriterende siden jeg ikke kunne røre meg med alle nålene. Jeg synes det var overkommelig inntil 7 cm åpning, men da begynte det å røyne på. Hadde fantastisk ledsager som masserte meg i korsryggen og super jordmor som motiverte meg videre. Fikk samtidig trykketrang, noe som var altfor tidlig. Fikk beskjed om å prøve å holde igjen, vanskelig! Deretter kom noen tøffe timer der det var igjen en kant. Måtte prøve diverse stillinger og tilslutt var det full åpning. Brukte 6 timer fra 7 cm til full åpning. Så tok det tid før barnet kom ned i bekkenet, igjen var det opp og prøve å stå etc. Slitsomt. Null hjelp av lystgass. Hadde fått ny jordmor som var enda mer fantastisk enn den første, rikket seg ikke fra fødestuen før barnet var ute. En engel! Etter 2 t og 15 min med full åpning kom gutten endelig ut, sprek. Det var vanskelig å presse siden jeg nå mistet trykketrangen. LItt urettferdig siden jeg hadde hatt trykketrang i mange timer tidligere i fødselen. De klippet meg for å få han fortere ut siden han var påvirket av riene mot slutten-helt greit for meg. Straks han var ute, var alle vondter borte, herlig! Imidlertid strafferunde på operasjonsstua siden morkaka ikke ville ut. Der hadde jeg visst blødd kraftig og våknet opp med 5 venofloner, arteriekran, blærekateter og diverse overvåkningsutstyr. Men alt gikk bra og jeg kom meg fort etter fødselen. Straks etterpå syntes jeg det hadde vært grusomt, men nå er jeg kjempefornøyd med fødselen. Slapp igangsettelse, vakum og keisersnitt. Nå koser jeg meg med gutten. Lykke til dere andre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139469337-jeg-har-f%C3%B8dt-lang-f%C3%B8dselshistorielitt-drama-p%C3%A5-slutten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 18. januar 2009 #2 Del Skrevet 18. januar 2009 Gratulerer så mye. Mye til felles våre fødsler ser jeg. Men jeg måtte igangsettes og gutten min måtte hjelpes ut med vakuum da. Men gikk forsåvidt bra det også, hadde en absolutt overkommelig fødsel. Min fødselshistorie ligger her også en plass. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139469337-jeg-har-f%C3%B8dt-lang-f%C3%B8dselshistorielitt-drama-p%C3%A5-slutten/#findComment-139472960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To prinsesser &ny spire<3 Skrevet 19. januar 2009 #3 Del Skrevet 19. januar 2009 Gratulere så mye med gutten:) Din historie er nesten lik min. Jeg fikk en jente søndag 4 januar, morkaken min og satt fastog måtte ned på operasjon hvor heg var i to timer. mistet 2,5 liter med blod så det var litt hektisk på slutten. Men nå oser vi oss bare hjemme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139469337-jeg-har-f%C3%B8dt-lang-f%C3%B8dselshistorielitt-drama-p%C3%A5-slutten/#findComment-139478530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå