Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har nettopp kommet hjem med en nydelig liten jente etter et helt uproblematisk, planlagt KS tidligere denne uken. Jeg var forberedt på å være kjempe dårlig, men sammenlignet med vaginal fødsel for noen år siden har dette vært en drøm, også tiden etterpå. Tenkte jeg kunne dele noen tips som har fungert for meg: - I uken før KSet er det lurt å spise mat som holder magen i gang: Biola, sviskejuice, fiber etc. Etter KSet bør man be om noe som setter i gang magen, husker ikke hva det heter i farten. Grunnen er at det kan være vondt å gå på do hvis man har hard mage. - Be om at kateteret ikke settes inn før du virkelig skal inn (eller aller helst ikke før spinalbadøvelsen er satt). Jeg måtte vente i maaange timer pga akutte KS, og ble da liggende med et meget ubehaglig kateter. Det var det verste disse dagene. - Be om embla plaster så slipper du at det gjør vondt når de setter veneflon (hvorfor ha mer vondt enn nødvendig?) - Ikke vent til det gjør skikkelig vondt med å be om smertestillende dagen etter inngrepet. Hvis du sørger for å få en god del smertestillende så kommer du deg på bena fortere, det sa de ihvertfall til meg og det fungerte fint. Jeg hadde veldig lite vondt dagen etter, var kun en del svimmel. - Og sist, men ikke minst: PROMP! Mange får vanvittige luftsmerter og noen av disse unngår man i hvertfall ved å ikke prøve å holde igjen. Det er ikke så morsomt hvis man deler rom på barsel, men da får man heller være erlig og si at man synes det er flaut, men ikke kan hjelpe for det. De som føder vaginalt blir ofte også liggende og prompe siden de ikke kan kontrollere det i begynnelsen. Håper at dette kan hjelpe noen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139469219-noen-tips-til-deg-som-skal-ha-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå