Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Startet denne graviditeten på 109kg, fordelt på 182 cm. På første svangerskapskontroll hos legen i 13. uke veide jeg fortsatt det samme. La på meg 2-3 kg frem til jul, og nå har jeg lagt på meg enda 2-3 i løpet avjul og frem til nå(er 26+3 i dag). 5,5 kg opp fra uke 13.Er ikke det litt mye? Blir litt engstelig, for sistgang gikk jeg bare til JM, og hun ba meg glemme vekta. Og bare følge med på at det ikke ble en skikkelig bråøkning,spise sunt og kose meg. Begynte da på 103 kg. er litt redd for legen, selvom hun ikke maset om det på forrige kontroll, utenom at jeg måtte til glukosebelastning, så nevnte hun ikke noe om vekta... Blææææææææ! Jeg hater denne vekta! Ellers er forøvrig alt så fint og flott med formen. Akkurat som sist!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Du er i uke 27, og har bare lagt på deg 5,5kg! Det er jo ikke mye!!! Synes du er kjempe flink jeg, jeg har ikke klart å unngå stor vektøkning. Jeg begynte på litt mindre enn deg, men har allerede lagt på meg 13 kg. Jeg er bare 21 uker på vei. Kjenner igjen følelsen om å grue seg til kontrollen, jeg gjør det samme. Kvier meg kjempe masse:(
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Nei det var ikke mye! Jeg gikk opp 10 kg allerede til uke 28..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Æsj, det er ikke noe moro å gå og kvie seg altså! Lurer på hva legen sier. Hører stadig om leger som mener at en ikke skal legge noe særlig på seg når en er overvektig, og da blir jeg litt usikker. vet ikke hva min lege mener om den saken... 5,5 kg er kanskje ikke så mye da,men det er vel ønske om å ikke gå opp noe som får meg til å føle at det er det kanskje. i tillegg til at jeg føler det plutselig har kommet. Tusen takk for svar jenter! Og til deg anonym 1, masse lykke til deg! Jeg skal gi tilbakemelding på hvordan det går jeg:) HI
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Idag var den store dagen;) det gikk veldig bra. Legen nevnte ingenting på vektoppgangen, og verdiene på glukosebelastningen var perfekte. Så da har jeg gått og gruet meg unødig IGJEN! Lykke til dere andre! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå