Varm melk med honning Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Skal gi smaksprøver lil gutten som fullammes, jeg syns det er så slisomt å pumpe, kan jeg ta mme i grøten? han har aldri smakt mme, kan han få reaksjoner? eller bør jeg pumpe? Eller kun gi grøt som blandes med vann?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Det er lettere å venne dem til grøten om det er morsmelk i fordi de er vant med morsmelksmaken. For noen er tilvenningen vanskelig og det blir viktigere - for andre går tilvenningen som en drøm selv om de aldri har morsmelk i grøten. Hvis jeg husker riktig er det tre typer grøt på markedet; den som skal blandes med morsmelk, den som skal blandes med mme og den som skal blandes med vann. Den som bare skal blandes med vann inneholder allerede mme-pulver. Da småen her fikk grøt begynte vi med den som skulle tilsettes mm og gikk deretter over til den som skulle tilsettes vann ettersom vi ikke hadde brukt mme og dermed ikke hadde det i hus. Hvis du har en grøtpakke som skal blandes med mm og det ikke står at det går med mme eller vann, ville jeg kjøpt en pakke som er beregnet til å blandes med det du ønsker å blande den med - f.eks vann. Det som er viktig er at grøten er til riktig alder og at man har en gradvis og forsiktig tilnærming til gluten.
Varm melk med honning Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2009 Takk for svar:) Prøvde hipp sin risgrøt med banan og fersken som man blander med vann, han liker den virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå