Gå til innhold

Min erfaring med clearblue vanlig vs. digital

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her legges det jo jevnlig inn spørsmål om cb digital er mer sensitiv enn vanlig cb. Vel, her er min testehistorie i denne runden, og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal tro riktig enda.

Jeg vet ikke når "IKM" er siden jeg ikke har en skikkelig syklus (delvis pga pcos, delvis pga ikke kommet igang skikkelig siden forrige fødsel).

Nå har jeg testet svakt positivt på 4 vanlige cb. Allerede i det streken begynner å dukke opp i kontrollvinduet så er gravidstreken synlig, men bare knapt, knapt såvidt den kan skimtes. Etter 3-4 minutter er den også knapt synlig, men den er der. Når jeg tar ut strimmelen ser jeg blåfarge i den, men det er ikke mye. Fikk positivt for første gang på vanlig cb for tre dager siden.

Testet med cb digital med morgenurin i dag, men den digitale testen viste ikke gravid. Tok imidlertid ut stripsen, og der var det blåfarge også på gravid-streken.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, men jeg antar at jeg er gravid siden jeg fikk like svake positive i begynnelsen da jeg var gravid med veslejenta vår. Dessuten har jeg samme temp som jeg har hatt da jeg har gått gravid tidligere. Ligger 0,6 grader høyere enn normalt som gravid.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er alltid to blå streker på cb digital, så det betyr ikke at du er gravid..

Men siden du har fått svake positive på andre, så er det jo håp for deg da! Lykke til!

Skrevet

Fantasiløs - det stemmer ikke at det alltid er to blå streker inne i den digitale, erfarne testere inne på snartgravid har fortalt meg dette. En av de hadde dyppet digitaltesten i vann, kun en blå strek kom opp, og en annen hadde fått mannen til å tisse på en test (haha), og da kom det også kun en strek opp..

Skrevet

Har selv lest et svar fra de som lager cb digital, og de sa at man ikke skal stole på det, fordi det er to streker på den..

Men ikke vet jeg, jeg er ingen ekspert =) Hvertfall lest dette..

Skrevet

Mener det var noe med at det var et hormon som vi har, som får den til å bli blå.. Men det var ikke HCG..

Skrevet

"Det viser seg at likheten stopper etter at testen har fått tilført urin. Den digitale testen har en kontrollstrek som alle andre graviditetstester for å bekrefte at testen er utført korrekt. Den har også en teststrek som både kan dukke opp og kan utebli, og det er her forskjellen ligger: teststreken kan dukke opp selv om du ikke er gravid, fordi reaksjonsmiddelet i teststreken ikke tester spesifikt etter bare hCG, men også LH. LH finnes så godt som konstant i en kvinnes kropp i større eller mindre mengde alt etter hvor i syklusen kvinnen befinner seg, og man vil derfor gjerne få to streker på testpinnene til de digitale testene uansett om man er gravid eller ikke. "

Annonse

Skrevet

Hei! Jeg har testet meg med vanlige cb tester mange ganger nå.sist høst testet jeg meg for første gang.Den viste at testen var tatt riktig på kontrollvinduet....men der krysset skal komme opplevde jeg at det kom opp en strek(sterk for ikke gravid) og en svak som gikk nedover så det så ut som en T.Jeg testet igjen med ett håp om at jeg kunne være gravid,men da ble den negativ uten synlig tegn på krysset.Cb digital har jeg prøvd to ganger,men ikke gavid har det også stått der.Er ikke helt sikker på den digitale testen pga at den er en ny type og dyrere enn den vanlige cb testen.Føler at det er lettere å gjøre feil eller at den lettere kan klikke.Men det er nå bare det jeg mener om den og er kansje litt gammeldags av meg:) Lykke til alle prøvere!!!!!

Skrevet

Fant dette på pernille.info angående digital test:

Kvinner flest vil normalt få to streker på digitale tester uansett om de er gravide eller ikke, takket være at LH alltid finnes i en viss mengde. Et menneskes øye er ikke i stand til å måle fargestyrken i teststreken, man er dermed ikke i stand til å kunne si noe verken den ene eller andre veien bare ved å se på strekene med det blotte øye. Når testen sier "Ikke gravid", så betyr det "ikke gravid" fram til det motsatte blir bevist med et "Gravid".

NB: prøver ikke å ta håpet fra deg altså!!! Ønsker deg masse lykke til:)

Skrevet

Jeg tror du er gravid jeg, og slenger med et lite gratulerer til deg!

Grunnen til at den digitale testen ikke viser positiv enda er mest trolig lavt nivå av hcg i urinen din. Om noen dager så skal hcg-nivået være høyere og det vil vises på testene også, inntil et vist punkt. Hcg-nivået skal dobles hver andre dag, men noen kvinner har lavt nivå mens andre har høyere nivå.

Du sier ikke noe om hva slags intervaller du har testet med. Har du tatt alle testene i dag? Jeg ville ha ventet et par dager og så tatt en ny test. Personlig liker jeg best de vanlige testene...

Skrevet

Det står jo i pakningen til cb digital at man ikke skal se på strekene inni.Sikkert for en grunn vil jeg tro.

Så de kan man ikke stole på.

Lykke til:)

Skrevet

Jada, jeg vet alt dette om at man ikke skal åpne testene. I dag har jeg testet enda mer tydelig på clearblue vanlig og samtidig helt blankt på quick response. Så min konklusjon er at QR er en håpløs test. Aldri testet positivt på den selv om jeg har to barn! Jeg produserer vel hcg sent jeg da, men det rare er at når det setter i gang med hcg hos meg ligger jeg langt over normalen og blir kjempedårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...