Gå til innhold

Vi finner ingen guttenavn vi :-(

Anbefalte innlegg

Jentenavn er greie, der står det nok mellom Hermine og Cecilia, enn så lenge (5 måneder igjen å tenke på). Men guttenavnene våre har blitt eliminert en etter en:

Gustav - var det vi likte best, nå har mannen ombestemt seg...

Håkon - begge liker det, men vi er ikke helt overbevist - litt traust

Edvard - mannen sier nei nå...

Johan - begge liker, men han sier Joan, og jeg JoHan...

Herman - Nei sier mannen nå...

Jon: mannen liker det godt, jeg også, men synes det er dumt når onkelen hans heter det, samt at det er litt knapt

Henrik: Begge liker det, men mannens kompis heter det, samt at jeg hadde en flørt en gang som het det... (ville vært så pinlig hvis jeg møtte på han, hva måtte han innbille seg - he, he!)

Vel, jeg trenger hjelp til nytenkning. Navn som ikke er navnetopp, men likevel klinger velkjent for folk flest. Veldig norrøne navn som Balder, Skjalg, Birk, Trym o.l. er utelukket, samme med "utenlandske" navn som Emilian, Romeo, Leonardo, Nathaniel o.l. Noen som kan gi noen nye idéer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139467785-vi-finner-ingen-guttenavn-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først tenker jeg at dere fremdeles har god tid, og mannen kan jo ombestemme seg igjen...; )

Prøver å foreslå noen som ikke er på topp, men velkjente:

Peter

Simon

Eric

Jørgen

Bendik

August

Håvard

Philip/Filip

Aksel

Ludvig

Anton

Albert

Mikkel

Morten

Syver

Sivert

Conrad

Victor

Lasse

Har jo fortsatt god tid, men hadde vært hyggelig å ha noen navn på blokka i alle fall :-) August, Philip, Lasse, Eric, Anton, Albert og Ludvig har vi vært innom, men slått fra oss... Ellers liker jeg Bendik, men ikke mannen, og Peter, men det blir Petår på min dialekt, som ikke er så fint... Mannen min er veldig til å foreslå "amerikanske", sære navn, etter min mening... Navn som Kane, Luke, James, Benny... Tror han synes det er ekstra gøy med sånne navneforslag fordi han vet jeg ikke liker det og lett lar meg terge ;-) Jakten på det perfekte navn fortsetter altså!

Jakob har jeg alltid likt, et vakkert navn. Ulempen er at jeg vet om 3 stk under 3 år som heter dette, men dette er ingen i nær omgangskrets, så vet ikke helt hvor mye hensyn man skal ta til akkurat det... Ellers liker jeg Adam, Aksel og Arthur - skal notere meg disse :-)

Annonse

Albert

Alfred

Hugo (litt tøft!)

Torstein

Wilhelm

Viktor

Eskild

Erlend

Samson

Morgan

Cedrik

Emrik

Felix

Theodor

Håvard

Hallvard

Halvor

Sindre

Sondre

Jonatan

Ulrik

Marton

Albert

Aslak

Levian

Anton

Benjamin

Elliot

Audun

Gaute

Ståle

Tarjei

Torgrim

Sivert

Ansgar

Ørjan

Harald

Selmer

Snorre

Torbjørn

Gjermund

Syver

Lyder

Jens

Bjørnar

Samuel

Even

Henning

Sixten

Eivind

Verner

Frikk

Niels

Nestor

Georg

Didrik

Ludvik

Torjus

Hans

Trygve

Vebjørn

Vemund

Konrad

Vegard

Arne

Viljar

Karsten

Are

Arne

Arve

Brede

Bård

Dag

Haldor

Halvor

Iver

Knut

Magnar

Olav

Per

Sverre

Ingebrigt

Helmer

Toralf

Ellers er Herman fantastisk vakkert :-) Samt Edvard!

Jeg synes Jon er kjempeflott! Hvis du vil ha to navn lar det seg jo lett kombinere også.

Håkon er fint. Johan er fint når det uttales med trykk på første stavelse - føler det er det mest norske måten, blir for tysk ellers synes jeg. Henrik er helt greit...

De andre liker jeg ikke noe særlig.

Ellers hadde du jo noen fine navn i den andre tråden din ;)

Hva med Amund? Olav? Kristian?

Amund har jeg dårlige assosiasjoner til, og Christian heter svogeren :-) Olav er pent, samme med Olaf, men med både svigerfar og svoger som heter Ole, så blir det litt for likt synes jeg. Det skal jammen ikke være lett.

Annonse

Synes Jean er et vakkert navn, men ville nok valgt skrivemåten Sean tror jeg... Lucas er helt ok. Jobbet forresten i et firma en gang, sammen med tre franskmenn som het Jean Luc, Jean Francois og Jean Pierre - fant ut at Jean måtte være veldig populært i Frankrike :-)

Jean er vel franskmennenes utgave av det norske Jon.

blir vel mye lettere om en liten stund når dere får vite hvilket kjønn dere venter. eller er det jo også som prebs sa god tid til at mannen kan ombestemme seg igjen om Gustav og Herman. syns og huske at du har snakket varmt om Gustav for veldig lenge siden også (veldig lenge siden jeg har vært her inne). Ellers vil jeg også si at jeg jobber på barneskole og føler at annen hver gutt heter Håkon eller Henrik så det syns jeg er litt kjedelig da ville jeg faktisk styrt unna.

mine forslag er:

Syver

Mattis

Truls

Viktor

Aksel

Didrik

jeg har en Hermine, synes selvfølgelig det er verdens vakreste navn :) har fått veldig mange posetive tilbakemeldinger på navnet :)

til andremann vurderer vi Herman, men d blir vel for likt. liker gustav godt, og tenker litt på gabriel, men pappaen liker ikke d.

Vi har hele tiden tenkt på Gustav, men tror mannen har begynt å backe litt ut... Fra han var "ung" har han sett for seg Felix og Philip spm navn på sine sønner, men nå har han gått bort i fra disse nå, da han synes de har blitt for vanlige. Uansett, det forteller kanskje at han innerst inne liker ikke fult så norske navn som Gustav og Håkon. Vi har for øvrig Hermine på blokka, så ikke umulig han kan like Herman også, men det betyr jo at vi ikke kan bruke Hermine senere evt... Jakten fortsetter :-)

jeg kom også på¨et til som jeg syns ville være et bra navn for dere. staut, sterkt, og pent, både norskt og internasjonalt, og ikke popis navn: Karl! eller Carl

hvis man ikke har ukeldige assosiasjoner til dette navnet så er det jo egentlig veldig fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...