Gå til innhold

Burde vel ikke klage, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gradvis jobbet ned leggetiden til lillemann fra 00 til ca 22. Han har da stått opp mellom 8 og 10. I går kveld var han tydelig trett, og viste at han hadde lyst å legge seg når klokka var 20.30. Så vi tok på nattdressen, og uten et pip,la han seg til å sove. Helt utrolig! Han våknet en gang i natt for sitt vanlige måltid, men da selvsagt litt tidligere enn vanlig... MEN.. Klokka 05.30 var han våken... LYS våken... Og mamman tenker: WHY!!!! Prøvde å bare gi mat, og legge igjen, men det var ikke spesiellt spennende, så til slutt sto vi opp. Så her sitter vi... Småtten lys våken, og hikker, babler og koser seg... Mamman trett som ###, ble ikke mange timer søvn, gitt... Deilig at han plutselig ønsker å ta kveld tidligere, men syns godt han kunne ventet en time eller to med å ta morgen... Gjeeeeeesp... Tror jeg trenger en kaffekopp eller ti...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene.. min gutt har veldig behov for å stå opp grytidlig. Igår 05 og idag 05:30. Hele umenneskelig.

Jeg sitter bare å venter på han skal legge seg i 08 - 08:30 tiden, så jeg kan legge meg og samboer skal stå opp med hans to barn.... Kan desverre da ikke kose meg med kaffe, for da får jeg jo ikke sove etterpå....:-)

Skrevet

Du har rett, du burde ikke klage ;-) Når æ ser kor mange som slite me døgnrytmen til babyen sin og generelt me søvn, så prise æ mæ lykkeli over at gutten min har hadd rutine siden han va nyfødt ;-)

Æ har et skikkeli A-menneske akkurat som mæ sjøl ;-) Han legge sæ for natta rundt 14.00 og står opp 6 om mårran ;-) Bare avbrutt av mating hver 3 time! Har ingenting å klage på for å si d sånn:-)

Men kan forstå frustrasjon om babyen din har en anna døgnrytme enn dæ sjøl ;-) Sånn som du over, e sikkert et b-menneske å hate å stå opp tili? ;-)

Æ kan jo tenke kor kjipt d hadde vært om han ville være våken på kvelln f.eks for da e æ stupetrøtt, hehe ;-)

Skrevet

Regner med at 14.00 er en skrivefeil, for det var vel litt vel tidlig å ta natta?;)

Jeg er og heldig egentlig tror jeg.minsten sovner i 21-tiden og våkner bare en gang for mat, men det er jo alt fra 02.00 til 06.00. Han er 9 uker by the way...

Har prøvd å legge han i 20-tiden, men da våkner han bare før, sånn som i natt. I går sovna han litt over 20.00 og vi har vært oppe 02.30 for mat, 05.30-tiden for smokk og litt mat, 7-tiden for smokk og nå sitter vi her ferdig stelt og skal ha mat igjen. Med tanke på at jeg la meg i 01-tiden så er jeg jæ... trøtt, men det er jo ikke hans feil:)

Skrevet

Va ikke skrivefeil nei :-P Han tar natt klokka 14-15, har prøvd alt for å holde han lengre våken, men alt blei helt mislykka :-P Regne me d regulere sæ sjøl jo eldre han blir ;-)

Wow for en fin intervall me mating du har MariSafari!! :-) Her vil han ha mat hver 3 time, natt som dag ;-) Men e jo egentli ikke nåt problem da!

Hehe, ja kanske skylde på at du e trøtt når du har lagt dæ så seint, men har en sovanes baby på natta ;-) Syns så frøkteli synd på dm me nattevåk :-(

Skrevet

Jeg har også en early riser. Han våkner seks. Hver morgen. Nå legger hans i ni om kvelden, så han sover bare ni timer. Håper ikke han våkner tidligere når jeg skal jobbe meg nedover til syv og åtte. Tror ikke det. For de får vel naturlig et behov for tolvtimerssøvn etter hvert. Men nå våkner han bare en gang for mat i løpet av natten, og det er deilig.

Har en venninne med en toåring, og han har alltid våknet fem. Uansett om de har lagt han tidlig eller sent; klokka fem er det morgen. Før fuglene fiser, som hun sier selv:)

Skrevet

AAAaaarg, jeg må slutte å lese disse innleggene!!!!!!!

Snuppa har ALDRI sovnet før 02, og har da oftest vært mer eller mindre våken i 12 timer før hun sovner. Hun tar 10-30 minutters "lading" innimellom. Sover fra 02 til 10-12 med 2-3 måltider fordelt på det.

Jeg er A menneske, pappan er B, han syns det er topp for han jobber hjemmefra og kan sove lenge.....

En gang var jeg ute og trillet kl 22 på kvelden for det er jo bare "ettermiddagen" for oss....

Gleder meg til dette bedrer seg..........

Skrevet

Straks 9 uker.

Skrevet

samme her marihøna.. i jula når vi var borte, måtte vi ut å trille 02... nektet å sove, jeg var utslitt og alene.. gikk til gubben å kjefta litt:P han var hos noen kamerater, bare 4 min unna der vi var... var så sint at det brydde meg ikke at vi var i tredje ets. med bare trapp, dro vogna opp og ned:P

back to point:

sover fra 23/02 til 10 tiden... så spiser vi litt og sover til 12 tiden, spiser, sover 14/15-18 (som regel).. liten dupp 20-21.. burde vel egentlig legge ho da, men ho sover ikke alene (puppsmokk enda) og det er da gubben kommer hjem fra jobb.. dagene her varierer forferdelig enda, gleder meg til ho blir litt eldre.. 7 uker nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...