Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Er det "normalt" å få full klaff på første forsøk med inseminasjon hvis en er frisk, ung og har tatt alle forholdsregler?? Har barn fra før..
Månestråle75 Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hvis du tar en titt på statistikken over antall graviditeter på Nordica sine internettsider, vil du se at det er ca 20% (hvis jeg husker riktig) sjanse for å bli gravid ved hver inseminasjon, dersom du er under 35 år. Er vel i det store og helt vanskelig å snakke om hva som er normalt i denne sammenhengen. Selv var jeg veldig heldig, og alt klaffet første gangen..
Tjorven1 Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Hei. På Stork er statistikken 26 % for kvinner under 34 år. Den er fra 2005, og gjelder snittet for 200 kvinner. Dvs. hvert fjerde førsøk vil resultere i graviditet (abort reten er ikke tatt med i beregningen). Jeg tror snittet ligger ofte på rundt 1 av 5 ganger, på de fleste andre klinikkene. Det er en del som er heldige som klarer det på første forsøk, jeg ble gravid på andre forsøk, men mistet. igjen gravid på 3 forsøk og mistet igjen - nå er jeg gravid i 5 mnd på 4 forsøk. Jeg vet om mange som har vært nede 6-12 ganger også. Men som sagt snittet er 4 ganger - om du er under 34 år, Du har vel selv en følelse på hvor fruktbar du er/har vært siden du har barn. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå