4skatter Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Har lyst til å kjøpe en der, tfk, men kan ikke tysk... og lurer på hva jeg må betale, leveringstid, frakt, moms, osv... Noen som kan hjelpe meg?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Hei! Bra du startet en ny tråd, ja, den gamle hadde blitt litt lang:-) Du må først finne den vognen du vil ha, og så sende spørsmål til selger om de sender til Sverige (evt Norge) sender de den til Sverige så henter du den i Strömstad og slipper å betale moms inn i norge. Sender de den til Norge og er vant til å eksportere så trekker de fra den Tyske momsen (19%) og så betaler du den norske i Norge (25%) så det blir ikke en kjempeforskjell men litt blir det jo :-) Hvis de skal sende den til Strömstad (se den andre tråden for adressa) så må de bruke et tyskt trasportselskap som heter GLS, det er det mest vanlige også altså :-) Før du kjøper av en selger så sjekk feedbacken deres (bewertung) de bør jo ikke ha noen klager på seg, og spes ikke på vognen du skal kjøpe, da er det best å velge en annen selger :-)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har handlet mye på ebay.com, ebay.co.uk og litt på ebay.de. Jeg handler ikke mye i tyskland for tiden pga at euroen er oppe i nesten 10 kr og jeg synes alt som skal betales i euro blir dyrt. Er det forhandler eller privatperson du vil handle fra?, det er ikke alle som trekker fra momsen, dette synes jeg er litt irriterende. Det er heller ikke så mange på ebay.de som tar betaling via paypal, noen få tar kort, mange bruker bankoverføring, dette er mye pes synes jeg, og nokså dyrt... Hvis du skriver bruktbart engelsk kan du gå inn på altavista.no og så på babelfish for å få oversatt tekst fra engelsk til tysk, dette blir jo ikke perfekt men mest sannsynlig klarer du å gjøre deg forstått. Vet at kiddies24 annonserer både på ebay.de og har egen hjemmeside som du kan handle direkte fra (trekker fra momsen på hjemmesiden), jeg har handlet der selv og det gikk helt greit... Har også handlet på mypram.de og der har de veldig god service!
4skatter Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2009 Tusen takk for svar.. det er første gangen jeg gjør dette og blir veldig usikker... Hva lønner seg mest nå, kjøpe i England? Eller USA? Med tanke på valuta, frakt osv...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Kjøper du i USA må du betale moms uansett.. Og kursen er ikke noe særlig nå, så det må være ekstra bra pris.. OTH og Easywalker kan du gjøre kupp på i USA, TFK,Maxi Cosi og ABC bl.a. er billigere i Tyskland og Phil & Teds kan lønne seg å kjøpe i england. Tyskland og England er jo EU og kan de sende til Sverige og du kan hente der så betaler du kun det vognen koster i "butikken" der pluss frakt. Frakten fra Tyskland koster ca 40 eur, frakten fra England varierer fra 45 pund til opp under 100 pund.. Store variasjoner altså :-)
4skatter Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 Oj, det var stor forskjell! Så flinke dere er... Jeg som syntes jeg var vågal med å handle på finn.no hehe... Regner med at jeg bestiller meg en vogn i morgen... Og leser igjennom alle tipsene igjen... God natt...
gutteklubben grei Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Trenger du hjelp til å handle fra Tyskland så send meg en PM... har handlet endel der og skriver og forstår ok tysk :-)
4skatter Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2009 Kjempeflott!! Tar kontakt med deg i morgen tenker jeg;) Snille jenter her hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå