Gå til innhold

Vogn i tillegg til TFK Joggster Twist - Hvilken?

Anbefalte innlegg

Vi har en TFK Joggster Twist som jeg egentlig er veldig fornøyd med. Men, nå som vi har gått over til sportsdel er jeg ikke komfortabel med å ha ham vendt fra meg ennå (han er straks 6 mnd). Derfor tenkte jeg å kjøpe en firehjulsvogn med vendbar sportsdel eller helst vendbart håndtak i tillegg.

Jeg har sett på litt eldre Emmaljunga Edge og Simo-vogner... Fant også noen Emmaljunga Cerox på finn.no. Eller har vel Teutonia en del som kan være aktuelle? Tenkte å kjøpe brukt så det ikke blir så dyrt.

Noen anbefalinger eller tips å komme med til en litt rådvill førstegangsmamma...?

Fortsetter under...

Hva med en ABC Rodeo (tre hjul) eller Astro (fire hjul) ? Billig overgangsvogn med vendbar sportsvogndel... Begge har svingbare framhjul og er lette vogner.

http://www.yatego.com/kinderwagen/p,47d9a06c2984c,4353653679e413_7,abc-design-kombikinderwagen-rodeo?sid=04Y1232231260Y1f13b8260ed4bc3aad

http://www.yatego.com/kinderwagen/p,47d9a06536f93,4353653679e413_7,abc-design-kombikinderwagen-astro?sid=04Y1232231260Y1f13b8260ed4bc3aad

Har selv en Astro og er kjempefornøyd, regner med at sportsvogndelen ikke holder hele perioden så vi skal kjøpe en TFK når han har grodd ut av vogna.

Et godt kjøp vil være en Basson Roma eller Balder, de får du brukt for en rimelig penge. Den kan du fint bruke som overgangsvogn nå , til og med bagen kan du sikkert bruke til barnet er over året, så sportsvogndelen mot deg. Den er fin å ha som sovevogn i barnehagen senere :-)

Psst pass i så fall på å få den modellen med stillbar ryggstøtte i bagdelen (ettersom du kan bruke bagen så lenge er det fint å kunne sette opp ryggen) og den som har bedre feste til bag/sportsdel (tror de kom i 2002 eller 2003) En som ikke er solbleket og en som har syntetisk trekk. Det fantes trekk i bomull til disse før og de ble utrolig fort solbleket. Hvis det finnes krommede understell og felger bør du styre unna, de blir fort rustne, velg lakket understell. Beintrekk til både bagdel og sportsvognsdel (to forskjellige) og stelleveske i vognfargen er standard utstyr og bør følge med ;-)

Annonse

Takk for nyttige tips :-) De jeg har sett er vel 2005-modell eller nyere. Jeg vet veldig lite om disse vognene - er de bra?

Drømmen hadde vært å finne en ikke alt for gammel Emmaljunga Edge Duo som ikke er overpriset da... *drømme*

Og vurderer også Teutonia, selv om de virker lave og har sånne "plast"hjul som jeg er skeptisk til.

Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd med min! Den er en 2002 modell og har holdt seg veldig bra, solbleket kalesje bare men det først etter fire-fem år :-) Lan merke det først i fjor.. Den er en god duo vogn, romslig bag og god å trille. Du får mye for pengene hvis det er den type vogn du er ute etter.

• 2 uker senere...

Vet ikke hvilken vogn Anonym siktet til, det har blitt nevnt flere ;)

Ophelia & Jr: Enig med deg, finner jeg en stødig Emmaljungavogn med vendbart håndtak har vi den ultimate vognparken :) De ville utfylle hverandre perfekt.

Trodde jeg hadde funnet vogn på finn.no, men når eieren skulle hente den fram falt hjulet av.... Neste vogn jeg fant skulle jeg få kjøpe, vi holdt på å avtale frakt/henting, men så bestemte eieren seg for å selge til ei venninne i stedet. Koselig.

Jakten fortsetter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...