~Endorfina~ Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Skal vel ikke klage, siden vi er så heldige å ha ei frisk og fin jente (født 27+3), men er jo littegrann kjedelig å måtte ta disse tingene to ganger om dagen et helt år. Så - hvordan er den aller, aller enkleste måten å få gitt dem dette på? Er så mye vask og kok med flaske, og så fullammer jeg nå, så jeg ønsker ikke å gi så mye flaske...
MrsLilly Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 1. La henne sutte på sprøyte. De må kokes, men har du en del, så kan det gå lenge mellom hver gang du tar deg den jobben. Når hun blir større holder det å vaske dem i oppvaskmaskinen. 2. Bruk flaskeringen og smokken og hell væska opp. La henne sutte på som om det var en vanlig flaske. Fremdeles ting du må koke, men færre deler enn om du bruker hele flaska. Jeg synes nr. 1 er enklest. Spent op om noen andre har bedre tips:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Vi hadde flaskebarn så for oss var det aller enklest å blande det sammen med melka, men for deg som ammer blir jo det tungvindt! Hørt flere som ammer bruker bare smokken på tåta og heller vitaminene der. Det aller aller enkleste er nok å la babyen suge av sprøyte, bruker jo sprøya for å måle opp, så sprøyta må jo kokes uansett. Etterhvert ga vi vitaminer på skje, det var minimalt med oppvask! Må nesten bare prøve deg fram å se hva babyen klarer å drikke vitaminene fra, og så vil jeg si at det første året går utrolig fort så snart trenger du ikke vitaminer mer
Oliver-født-i-26-uke Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Vil først si at jeg også fulammer=) Jeg bruker metoden med sugedelen på flasken som fylles med en blanding av mm, jern og vitaminer. Dette suntes jeg fungere kjempefint og lillegutt sunts det er veldig godt. Det blir litt koking av sutter med en kan jo ha en del og spare opp før en koker. Lykke til!
junijente fikk julijente Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Vi bruker sprøyter - en for hvert tilskudd hun får. Nå gir vi bare tran og jern, så det blir to sprøyter morgen og kveld. Hun får tran først, for det liker hun ikke noe særlig, og så kommer jern som "belønning" etterpå (det suger hun i seg, så det er nok mye bedre). Jeg fullammer ikke lenger, men synes likevel det er greit å gjøre det sånn, framfor å blande det ut i grøten e.l. Jeg tenker at det kanskje setter smak på maten så hun ikke vil ha den lenger jeg da, og synes det er like greit at hun venner seg til å ta slike kosttilskudd separat (jeg kommer jo ikke akkurat til å blande tran i melkeglasset hennes når hun blir større...).
lille sprelle Skrevet 27. januar 2009 #6 Skrevet 27. januar 2009 multivit måtte vi blande ut med melk (nå får hun det i grøten og spreller av lykke hver gang vi tar frem multivitflaska!) fordi hun brakk seg om hun fikk den konsentrert. Det går an å gi utblandet på kopp også om du ikke vil bruke flaske - vi måtte flaske som tilllegg lenge, så det var ikke noe problem sånn sett for oss. jern er nam, nam - det tar vi på sprøyte på stellebordet. Er sikkert litt feil, men vi skyller den bare i varmt vann etter bruk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå