Gå til innhold

Jordmor samtaler om fødselsangst.

Anbefalte innlegg

Skal på første jordmor samtale i første uken i Februar, Har veldig fødsels angst og mareritt hver natt fordi jeg gruer meg så skrekkelig for fødselen.er annengangs fødende. Forrige fødsel var veeeldig lang og sykehuset hadde mange fødende og få folk på jobb, derfor føltes det veldig skremmende og traumatisk, selv om det kanskje ikke var det i utgangspunktet.

Noen som har vært på slike samtaler før, og vet litt hva de går ut på?

Fortsetter under...

Etter min første fødsel, som for øvrig gikk kjempefint (2.5 t), fikk jeg nok litt fødselsangst. Ble klippet og revnet, og deretter sydd i over en time av lege (3 grads total ruptur). Det var helt forferdelig. Det var nok det som gjorde at jeg grudde meg litt ekstra til fødsel nr 2. Da gikk jeg til samtale med jordmor og det var kjempe fint. Derfor går jeg bare til jordmor i dette svangerskapet. De er flinke til å lytte og snakke, berolige. Så må det sies at fødsel nr to er lettere og kortere enn den første i de fleste tilfeller. Måtte knapt sy et sting etter andre førdsel:-)

Lykke til!

hei,

1 timen gikk litt så som så... merket hun hadde det travelt , ...så ble egentlig bare merr redd... så får håpe 2 gang går bedre !!:) men når de har ønske lista inne så setter de den inn i protokollen , og tar den fram å leser den når jeg skal inn å føde ... ganske greit egentlig. Gruer meg noe sinnsykt enda !!!!!!!! uff ,..kansje litt stygt å si det ...men noen ganger får jeg sånn angst at jeg treger på at jeg i det hele tatt ble gravid.... men men ....jeg prøver å vri tanken over på " vi får jo ei jente nå" hehe....høres dumt ut?? ,mn etter to gutter er hun velkommen hjertelig. selvsagt hadde gutten også vært det !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...