GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Noen som vet? Lurer så fælt på i hvilken uke de fleste føder i er 39+5 og lurer sånn på når jeg kommer til å føde! Føler jeg kommer til å gå lenge på overtid=(
Fire småtroll Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Det at et svangerskap varer i 40 uker er jo et gjennomsnitt, så da må vel omtrent like mange føde før termin som etter... Jeg personlig fikk førstemann 13 dager før termin.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Definisjonen på termin er at det er på denne dagen flest føder. Jo lenger fra termin, jo færre fødsler.
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2009 JEg vil oxo føde før termin... MEn hvis man får en dato på UL hvorfor føder mange da lenge før termin?
Qvinde Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Jeg leste at nå er det 8% i Norge som føder på termindatoen, og der er flere fødsler før terminen enn etter. Hvorfor er jeg 6 dager over da?;-)
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 irriterende å gå å vente på fødselen, begynner å boi gal!!!!!!!!!!!!! Tror ikke på kjærring råd så har ikke tenkt til å prøve det. Du føder nok sikkert snart siden du er 6 dager over tiden, er dette din første?
kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Jeg fødte førstemann 5 dager før ul terminen, og det var dagen før min egen termin. Statistikk er statistikk, og ungen kommer når den kommer. Ja, jeg er elendig til å trøste. Men når man er rundt uke 40 har man uansett ikke lenge igjen;-) Lykke til!
kreps-76 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Jeg trodde også jeg kom til å gå på overtid, hadde ingen symptomer på at noe var i gjære- og så PLOPP der gikk vannet--- VÆHHH... :-D
Qvinde Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Nei, jeg prøver heller ikke kjerringråd, jeg tror det er best at det starter naturlig uansett:-) Det er min første ja. Har en del modningsrier så han er vel ikke så langt unna nå:-) Kjenner du noen tegn?
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2009 teatermamma: HAr bare kynnere, og vondt i korsryggen.. Har noen ganger menslignende smarter, men de blir aldri sterkere...Vet ikke om det har noe med om fødselen er like rundt hjørnet. Håper liksom at vanne går hver natt da, men det skjer ikke=( Blir gal snart vil treffe sønnen min! Er så redd for å få en stor baby hvis jeg går lenge over tiden!
Qvinde Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Har håpet på fødsel lenge nå siden jeg har hatt sammentrekninger til og fra, mye kynnere og murring, men han kommer jo ikke! Jeg går rundt å innbiller meg at det skal skje om natten, så er så skuffet hver morgen når vannet ikke har gått, hehe;-) Uff, ja, jeg er også redd for størrelsen på han. Har fått han estimert og han var litt større enn hva jeg er komfortabel med. Har du vært på vektestimering?
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 I snitt føder førstegangsfødene 4 dager over UL-termin. Noe som forsåvidt stemmer med min siste, da begynte ting å skje 5 dager over termin.. Nå kom riktignok fødselen aldri igang av andre årsaker og endte i hastesnitt, men det har jo ikke så mye med saken å gjøre
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2009 nope har ikke det, men ligger akuratt på den røde lingjen på helsekortet over symfysemålet eller hva det nå heter... Skal til jordmor på mandag så blir spennende å se hva hun sier... Er redd for at gutten min er stooor:S Har du blitt strippet?
Qvinde Skrevet 17. januar 2009 #14 Skrevet 17. januar 2009 Ok, jeg ligger litt over det målet:-S Jeg har også time på mandag, men håper jo lillegutten kommer før den tid! Har ikke blitt strippet, nei. Men samboeren min undersøkte litt og mener han kjenner 1-2 cm åpning:-) Også tror jeg slimproppen gikk i morges. Han kjente ikke noe til den heller når han rotet rundt:-p Har du blitt strippet, eller noe annet?
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2009 nope ikke har ikke det. Slimproppen har ikke gått ingen tegn på fødsel i den nærmeste fremtid=( Hvordan kjenner han at du har 1-2 cm åpning? HVilken sykehus skal du føde på? Setterd e deg ikke i gang hvis du går mer enn 7 dager over? Det gjør de på st olavs hospital i trondheim der jeg skal føde:S Ja du føder sikker i løpet av neste uke! Du må holde meg oppdatert=)
Qvinde Skrevet 17. januar 2009 #16 Skrevet 17. januar 2009 Men det er jo ikke alle som kjenner noe tegn i det hele tatt først heller:-) Jeg la meg med stumpen oppå en pute i senga, også kjente han etter livmorhalsen. Han fikk inn en finger oppi den, så det er visst litt åpning. Viktig å vaske hendene godt, skylle av all såpe, og å klippe neglene helt ned først:-) Skal føde i Tønsberg. Skulle visst få time til igangsetting hvis det ikke var skjedd noe innen mandag slik jeg forsto det. Vi får krysse fingrene for hverandre da, så må du holde meg oppdatert du òg!:-)
Herkules Skrevet 17. januar 2009 #17 Skrevet 17. januar 2009 0,4 % av barna ble født mellom 12 og 21 uker 0,6 % av barna ble født mellom 22 og 27 uker 7,5 % av barna ble født mellom 28 og 36 uker 6,0 % av barna ble født mellom 37 og 38 uker 14,4 % av barna ble født mellom 38 og 39 uker 23,1 % av barna ble født mellom 39 og 40 uker 26,3 % av barna ble født mellom 40 og 41 uker 15,9 % av barna ble født mellom 41 og 42 uker 5,7 % av barna ble født mellom 42 og 43 uker 0,2 % av barna ble født mellom 43 og 44 uker Det er i denne tabellen 52% som føder føder frem til termindato. Det er mer eller mindre halvparten før og etter termindato. Det er jo som det sies over at man kommer til en termindato ved å se på gjenomsnitlig lengde på svangerskap. Det er ikke lett å vite når babyen kommer nei. Noen har jo kortere svangersap enn andre (litt forhåndsprogramert) Selv har jeg hatt to fødsler som begge kom igang av seg selv Førstemann kom 4 uker før termin mens neste kom 2 uker over. ikke etter boka m.a.o ikke greit å spå he he Ikke hadde jeg tegn på fødsel heller.
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 18. januar 2009 #18 Skrevet 18. januar 2009 Er 13 dager over, ny kontroll i morgen, håper på igangsetting da!! Utrolig så stor forskjell det er fra sykehus til sykehus, igangsetting på st. olavs etter 7 dager er jo tidlig, man er jo egentlig ikke på overtid før 14 dager etter termin.. Men for all del, jeg vil gjerne ha han ut så fort som mulig! Krysser fingrene for at det skjer noe i dag/natt, eller igangsetting i morgen...
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 18. januar 2009 teatermamma: Ja får håpe du blir satt i gang da=) Skal sende deg en meld når jeg har født gutten min=) Hold meg oppdatert på hva som skjer da! Lykke til! baby01/09: JA det er utorloig stor forskjell fra sykehus til sykehus, vat ikke hvorfor st,olavs setter i gang fødselen etter 7 dager på overtid:S Du får oxo ha lykke til! Heldige dere som om noen dager får holde nurket dere i armene!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. januar 2009 #20 Skrevet 18. januar 2009 Svigermor som er sykepleier og har jobbet på fødeavdelingen sa at jeg skulle spørre min mor når hun fødet, om det var før, på termin eller etter. Hun sa at i mange tilfeller så lå det til familien. Hjalp ikke så mye for meg da min mor hadde elendig oversikt over mens syklusen sin, så hun ante ikke!! :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå