MiLady Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Hei. Er det noen som har vært ute for samme sak? Har vært hos to forskjellige legekontor der jeg har måtte betale honorar hos den ene, men den andre var det bare lab-materiell/prøver jeg betalte for, jeg har vært der to ganger og ikke betalt.
Barba_mamma Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 betale for barn mener du? Trodde barn var gratis jeg... Har du egenandelskort? Se bak på det, der står det noe vedr. barn. Eller se på NAV sine sider.
MiLady Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 Det er jeg som har hatt time hos begge disse legene. Kan forklare litt så kanskje det blir litt mer utfylende hvor forskjellig de to legekontorene er. Jeg var først hos min dia-pleier for å snakke om min diabetes ette fødselen, jeg betalte ingenting. Andre gangen var jo hos Legen på samme legekontor som dia.pleieren er og snakket litt om korsen vi skulle gjøre det vidre og bare fortelle litt hvordan fødselen hadde gått. Jeg betalte ingenting der heller, kun for noen prøver jeg hadde tatt. Var hos min fastlege den 3 gangen for å få hjelp til at min samboer skulle få foreldrepermisjon pga at jeg har fødselsdeprasjoner.. Måtte betale for timen, det måtte samboer min også. Alle de tre gangene så sto timen på meg, ikke min sønns navn. Litt rart at på eine legekontoret betalte jeg ingenting, mens på det andre så betalte jeg. På det legekontoret som jeg har vært to ganger så hadde det igenting med sønnen min å gjøre, men med min sykdom, hvordan jeg skulle håndtere min diabetes etter fødselen. På den andre kontoret der jeg har min fastlege så var det mer om fødseln og handlet mer om min sønn enn på den andre legekontoret. Så derfor lurer jeg på om jeg kan kreve pengene tilbake på det legekontoret jeg har betalt for. Siden det gjalt min sønn?
Gjest Orkideen Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Hvordan det er med betaling hos sykepleier vet jeg ikke. Du skriver at du ikke betalte noe for timen med legen på legesenteret hvor du snakket om hvordan fødselen hadde gått. Dette er riktig, etter det jeg har forstått er 6 ukers kontrollen etter fødselen gratis. Du skriver at fastlegen din tok betalt da du var der og snakket med ham om fødsesdepresjon og at samboeren din skulle overta permisjonen. Det er helt riktig at du skal betale for denne timen. Selv om du også snakker med legen om barnet ditt, så var det deg og din depresjon konsultasjonen handlet om. Det er barnet ditt som har gratis lege og ikke du. Din legetime er ikke gratis bare fordi du snakker om barnet ditt i tillegg til egne problemer. Ønsker du time til barnet ditt må du ringe å bestille time i barnets navn. Du kan ikke kreve pengene tilbake.
Makko med to små gutter Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 For ting som ikke er stabilisert pga svangerskap skal du få det gratis, som i svangerskapet. Jeg fikk det samme med stoffskiftet mitt. Dette er problemer som er en direkte følge av at jeg har gått gravid....
MiLady Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 Men det er det som er så veldig rart er at alle timene sto i MITT NAVN så i teorien så skulle jeg ha betalt for de to timene som jeg ikke betalte. Når jeg er hos sykepleieren så gjelder det vanlig legetime satser. Og de to timene som jeg ikke betalte for så gjalte det ikke mye om sønnen min, men mer om meg personlig og min diabetes. Det var heller ikke noe 6 ukers kontroll for den skal sønnen min ta neste uke (uka som kommer) og selv skal jeg ikke før om 3 uker. Men likevel så synes jeg det er rart at på eine legekontoret så betaler jeg og ikke på det andre. Men så skal det jo sies at det legekontoret der de tok betaling så er de litt vanskelig og har hørt tilfelle om en annen som hadde barn som også måtte betale for timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå