Djoolia 07+08+12 Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Må ha en vogn til hver unge,og vurderer å ta med oth'en til syden. Er jo livredd for at den skal bli ødelagt på flyet,eller den at den rett og slett er for stor til å bruke der nede,hvis dere skjønner. Erfaringer noen?
It's all about me Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Å ta med TFK'en til syden var det beste valget jeg gjorde før reisen, både for oss som trillet og guttungen som tross alt skulle tilbringe noen timer i vogna. Angret ikke et sekund. Syntes synd på barna som måtte sitte i små triller uten lufthjul, demping og skikkelig solskjerming.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Reiseforsikring dekker vel hvis den skulle bli ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Sjekk bare at vognen er dekket hos det flyselskapet du reiser med (ikke hos norwegian bl.a.) ellers er det greit å sjekke egenandelen på reiseforsikringa. Skjer det noe med vogna så få det bekreftet på flyplassen der og da, det hjelper ikke å komme med klager etterpå. Sjekk om du får plastsekk til vogna på flyplassen, spør evt andre som har reist med flyselskapet før. Vi reiste fra Göteborg med Apollo for mange år siden og fikk der en kjempekraftig sekk som vi la vogna i. Den tok vi vare på og brukte ved flere andre flyreiser senere. Andre flyplasser har ikke sekker, eller i alle fall veldig tynne.. Finnes det reisebag til vogna deres hadde jeg kanskje sett etter en brukt slik en :-) Når det er sagt så er vel ikke akkurat OTH`n en trailer heller, den er nok ikke for "stor" å bruke der og barnet ligger nok best i den vogna det er vant til. God tur!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Jeg gjorde det og angrer ikke et sekund. Behagelig både for ungen og oss. Sov godt både på dagen og kvelden og den var supergod å trille i gatene der. Anbefaler deg å kjøpe uv nettet hvis du ikke har det. Jeg bruker det hele året så det er en god investering. Bruker det som "kattenett" nå på vinteren. Enig med henne over her å sjekke at du får plastpose på flyplassen. Det gjorde ikke vi på hjemreisen og damen i skranken ga blaffen i at vogna ville bli ødelagt,men heldigvis kunne vi betale for å få den pakket i "glad pack". Damen som gjorde det pakket vanligvis småpakker så hun fikk den jobben God tur
propella Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Hei Vi tok med vår easywalker sky til Italia. For oss var det uaktuelt med en liten paraplytrille. På gardermoen fikk vi stor plastpose som vi pakket inn vogna i, i tillegg til et laken vi hadde med. Vi tok også vare på plastikken til hjemreisen. Vognen ble skadet på vei hjem, noe vi ikke oppdaget før vi pakket den ut for å bruke den hjemme. Vi hadde jo selvsagt reiseforsikring som dekket skaden (500kr i egenandel). Det var ikke noe problem selvom vi ikke hadde bekreftelse fra flyplassen om skadet vogn. Vi kontakte forsikringsselskapet. Så tok vi med vogna med til forhandleren som taksterte skaden og fikk overført beløpet til min konto. Veldig ryddig og greit!
Djoolia 07+08+12 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2009 Takk for svar alle sammen. Vi reiser med Startour fra Evenes,går ut ifra at de har sekk til å ha vognen i der. Har ikke reisebag. Har også uv-nett,derfor jeg ville ha med den vogna til minsten som er 9 mnd når vi reiser.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Jeg hadde ikke gåt ut ifra at de har sekker på Evenes, ring og sjekk.. Og tipset over med et laken (ennå bedre med dynetrekk kanskje?) over vogna men inni plastsekken var jo kjempebra! Ta vare på sekken når du kommer fram, det er ikke sikkert du får ny til hjemreisen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå