Gå til innhold

Hva legger dere i uttrykket "ordentlig middag"? og lager dere "ordentlig middag" hele uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig........ ;-)

Personlig var jeg ekstremt nøye på dette med "ordentlig middag" 7 dager i uka før...... dvs rent kjøtt elller fisk, og ferske, helst økologiske råvarer/ grønnsaker hver dag....... Det skjer ikke like ofte lenger.... mye pga klumpen min som ikke vil spise nesten noen ting. Jeg har blitt litt slækkere i strikken for at vi også skal ha hyggelig stemning rundt bordet og at han skal få erfare at det går an å spise seg mett på noe man syns smaker godt.

Det betyr ikke at det blir pasta med ketchup hver dag, altså......

men hva med dere?

Fortsetter under...

Skrevet

det jeg syns er ordentlig middag er foreksmepel lammekotteletter i brun saus med hjemmelaget potetmos og grønnsaker til.

det har vi heller skjeldent

men vi har middag, med grønnsaker og slikt nesten vær dag. mye hjemmelagde gryter og supper.

innimellom tar vi bare brød eller ostesmørbrød. det er de dagene mamma er litt lei av å være mamma... hehe.. småen liker de dagene best tror jeg (eller aller best er brun saus dagene tror jeg... hehe)

Skrevet

Ordentlig middag er vel så mye.. Men jeg regner ikke med noe som har pommes frites som tilbehør, eller kan tilberedes i micro :)

Skrevet

Jeg regner middag som er hjemmelaget (ikke pose eller boks)

Lager alt fra tradisjonelle norske retter til lett pasta, thaimat, pakistansk mat og sushi:)

Lager ordentlig middag omtrent 5 ganger i uken, liker veldig godt å lage mat og både mini og datteren på 14 er gla i det meste.

Skrevet

Middager som inneholder kjøtt/fisk, poteter/pasta og grønnsaker regner jeg som skikkelig middag. Og det lager jeg vel en 3- 4 ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...