Gå til innhold

Hvor mye skal jeg legge til når jeg måler feberen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

med et "vanlig" digital termometer?

Den heter "microlife" og er kjøpt på apoteket....

Skrevet

Det kommer an på hvor du måler.

Skrevet

Ja det glemte jeg jo å skrive.... under armen :)

Skrevet

Under armen skal du legge til 0,5 grader :)

Skrevet

0,5 grader.

Men målinger under armen er usikre, du bør helst måle i baken for å være sikker på å få korrekt temperatur.

Skrevet

Mål heller i rompa så får du helt riktig resultat og slipper legge til noe som helst.

Skrevet

Du skal legge til 1 grad under armen, med mindre bruksannvisninga til termometret sier noe annet..

Skrevet

Nei feil: du skal legge til 0,5:)

Skrevet

I pakningsvedlegget til vårt termometer står det iallefall legg til 1 grad.

Skrevet

Hmmm, merkelig. Der er ikke vanlig... Har til og med jobbet på infeksjonsavdeling på sykehuset, og det er 0,5 som skal legges til der altså. Men legene anvefaler altså å måle i baken, alle andre målemetoder er for usikre pga feilkilder og målefeil.

Skrevet

I bruksanvisningen til vårt termometer, står det at vi skal legge til 1 grad ved å måle i 30 sekunder under armen. Termometeret er kjøpt på apoteket.

Skrevet

Mål temperatur i rompa, alt annet blir for usikkert!

Skrevet

finner ikke pakningsvedlegget jeg.

mye skal man legge til under tunga da?

Skrevet

0,5 under tunga.. Jeg studerer sykepleie, og vi har nettopp hatt om temp.. så jeg er HELT SIKKER på at du skal legge til 1 grad under armen med mindre bruksanvisninga sier noe annet.. det mest riktige får du ved å måle rektalt..

Skrevet

noen steder står det 1 andre 0,5... og egentlig er det mest riktig med sånn midt i mellom der.. jeg bruker legge til 0,7 jeg....;)

Skrevet

Eg har faktisk måtte legge til 1-1,7 grader under armen i forhold til det som er rektalt på mine barn. Når det kjem til meg så er 1grad nok å legge til under armen, nokon gonger blir det for mykje det også......

Måler kun under armen om natta hvis eg misktenker at feberen har gått enda meire opp, blir det stort avvik frå det eg måla sist så dobbelt sjekkar eg rektalt for å vera heilt sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...