Gå til innhold

Ville dere dratt til legen på mandag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 22 mnd. Før jul så var han plaget med halsbetennelse 2 ganger på kort tid (3-4 uker mellom). Han fikk antibiotika begge gangene.

Nå har han blitt syk igjen. Å jeg kjenner igjen hvordan han var når han fikk halsbetennelse. Han spiser ingenting nesten, og drikker lite. Allmenntilstanden hans er dårlig.

Men denne gangen ser jeg ingen gule prikker på halsen hans, men mulig det bare ikke har kommet enda, eller at det faktisk ikke er halsbetennelse. Men han har i allefall fått feber igjen og spiser ikke, samt dårlig allmenntilstand.

Nå syns jeg det er helt pyton med alle disse kurene.. Å håper vi ikke må gjennom en til.

Men ville dere dratt til legen til mandag om han hr feber og er sånn enda til mandag? Han har jo ikke hatt feber så mange dager da, men tenkte på siden han har hatt halsbetennelse ofte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Ville dratt til legen på mandag hvis tilstanden hans var den samme!

Dersom allmenntilstanden er dårlig, spiser og drikker lite (spesielt hvis han drikker lite) og hvis feberen kommer og går er det på tide å reise til legen på mandag, har jo hatt det noen dager da!

Kan jo være andre ting enn halsbetennelse på denne tiden av året, selv om han har hatt det ofte.

Skrevet

I dag har han bare spist en halv banan, 2 skjeer med risgrøt og en liten yoghurt med havregryn (heldigvis spiste han den). Prøvde meg med litt is midt på dagen siden han hoster så sårt, men det fristet heller ikke.. Heldigivs så drakk han godt nå i kveld.

Han hadde 38,3 i feber i 17 tiden, men den hadde steget til 39,3 i 19 tiden. Da ga jeg han en paracet fordi han virket veldig utilpass. Han gråter for ingenting, vil bare sitte på fanget osv. Ser veldig stor forskjell på han nå og når han er frisk.

Han sliter tydeligvis litt nå også. For han sovnet i 19 tiden, men våkner støtt nå i kveld og ynker seg. Våkner han en gang til så er det vel greit å måle tempen igjen for å se om den har synket hvertfall.

Hvor mye burde tempen ha gått ned når han fikk paracet i 19 tiden?

Ja, det kan selvfølgelig være andre ting nå. Var bare det første som falt meg inn. Men må sjekke det opp til mandagen! Takk for svar!

Skrevet

Jeg vill tatt kontakt med legevakten før mandag, med tanke på at han er så pass dårlig som han er.

Skrevet

Mener du det? Hm..

Jeg spør ikke på noen frekk måte altså, men hvorfor ville du det? Høres det ikke bare ut som forkjølelse eller noe slikt? Er det noe jeg ikke har tenkt på? =S

Feberen startet vel natt til i dag. Målte ikke, men han slet med å få sove fra kl. 22.30 i går til kl. 04 i dag til morgenen. Da sov han til kl. 7..

Er det ikke vanlig at de kan ha feber noen dager før man kontakter lege? Så lenge han får i seg litt væske hvertfall..

Takk for svar!

Skrevet

Kan jo høres ut som en forkjølelse,men hva med å ta en telefon til legevakten? Skader ikke det, men du får sikkert beskjed om å ta kontakt med fastlegen på mandag.. tvi tvi!

Skrevet

Jeg synes bare det høres ut som han får i seg litt lite væske, og at allmentilsrtanden er dårlig. Derfor ville jeg tatt kontakt med legevakten. Da får du iallefall råd, og jeg ville følt meg tryggere. Er sikkert ikke noe alvorlig, men de sier at dersom allmenntillstanden er dårlig, er det greit å sjekke.

Skrevet

Okey, takk for svar! Ser an formen hans i dag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...