Gå til innhold

Auau krampe i brystvortene... noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres jo ut som en spøk, men det gjør dritvondt! Får flere ganger om dagen stive brystvorter som blir delvis gulhvite (som om blodet forsvinner) og gjør vondt som fy... har noen råd om hva man kan gjøre for å lindre dette?

Fant ut hva det var når jeg leste igjennom Mamma for første gang igjen...

Klem Gry

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at du kan legge en våt (og avkjølt) tepose på, fordi det inneholder stoffer som får blodårene til å slappe av.

Det heter Raynaud fenomen (ikke sikker på om det skrives slik), og er ganske vanlig. Man kan få det andre steder på kroppen og, vanligst er fingre eller tær. Ikke farlig. Det er pga blodkar som trekker seg sammen.

Skrevet

ikke ukjent, nei

for meg var det varme, varme, varme som hjalp.

litt trekk eller kulde, og de krampa seg med stråling rundt til magen og ryggen - skikkelig vondt.

nå er snuppa 6 mndr og smertene er vekk...dvs helt til hun utsetter en av dem for traume ved å bite el.l. da kommer det tilbake, men kun for en veldig kort periode,

Skrevet

Jepp, det gjør dritvondt, og er absolutt ingen spøk...

Jeg ville styrt unna kalde og våte teposer! Enig med emporium - det beste er varme!

Hvis det er vondt å amme så prøv å varme brystet godt med en varm klut før du ammer, og legg på en varm klut rett etter at baby er ferdig. Det virket bra for meg. Og hvis du får organisert det så prøv å drikke en kopp vanlig sort te før du ammer, det er stoffer i teen som motvirker krampene.

Hvis det bare er utenom ammingen du får dem tror jeg det viktigste er å holde seg varm - på hele kroppen!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...