Gå til innhold

Besafe Izi Combi eller Britax Multi-Tech?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det store salget starter på barnas hus på mandag, og vi lurer på hvilket bilsete vi skal kjøpe... Gutten vår er 11 måneder og veier 10,5 kg. Er det noen som har noen meninger om setene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi kjøpte besafe izi kombi til vår pode, syntes den hadde bedre hvilestilling enn britax, men ellers sa de på butikken at de skulle være ganske gjevngode stoler.

En annen forskjell er at besafe har en mer omfattende festeteknikk, men uansett så skal man jo ikke ta denne stolen ut og inn av bilen, sånn som vi gjorde med den første bilstolen. Når man først er ferdig med montering, sitter det som støpt.

Skrevet

Hvor har du sett den nye tilbudene?

Jeg ville nok også valgt besafe setet, multi-tech setet er veldig rett! Men vi venter til mars for da kommer besafe med et isofix sete :-D

Skrevet

Jeg ville prøvd begge setene i bilen med baby før jeg hadde bestemt meg. Rett og slett at noen seter blir veldig rette i enkelte biler mens andre ikke, og baby skal også sitte bra. Det finnes ikke noen fasitsvar på det der

Skrevet

Reis å prøv det i bilen for å se hvordan det står,prøv å sett babyen i sete og. Alle biler er så forskjellig,måten de er i setene osv.

Vi har kjøpt Britax Multi-Tech,kjøpte i oktober eller noe på salget på Barnas Hus...

Britax varer jo lenger siden en kan ha det til de er 25kg,

mens det andre varer kun til de er 18kg..

Dumt å måtte bytte når de allerede er 18kg enn 25kg tenker jeg da..

Lykke til:)

Skrevet

Vi har BeSafe og er kjempefornøyde. Gutten vår kommer godt opp i høyde og har sluttet å klage når vi kjører bil etter vi fikk det setet (ser ut nå). Den kom visst best ut i test for få år siden også.

Det viktigste er vel at stolen passer bra til bilen. Vår stol står som støpt - bom fast - og en rokker ved hele bilen hvis en prøver å rokke på stolen.

Britax har jeg ingen erfaring med. Godt argument at det kan brukes lenger - jeg tenkte desverre ikke på det da jeg kjøpte stolen. På den andre siden har jeg hørt at jo mer tilpasset barnets stol er barnets alder, jo sikrere. (stoler som ikke dekker et så stort aldersspenn - men mulig dette bare gjaldt for de minste setene; babysetene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...