Gå til innhold

Barn i skolealder

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt annen problemstilling enn de innleggene jeg har lest her inne, da mine barn er i skolealder. Et av dem er det en liten tvil angående farskapet til.

La meg ta en liten oppsummering. Jeg og påstått barnefar var ikke sammen på den tiden da jeg ble gravid, men vi var fuckig good friends. Jeg kan ikke snakke for han, men jeg hadde iallefall ikke sex med noen andre på den tiden. Bortsett fra én gang.

På en litt deprimert bursdag hadde jeg trøstesex med kompisen min, men vi brukte kondom. Det gikk heller ikke hull på denne, men jeg minnes han var innom en snartur før han tredde på kondomen.

Jeg var ganske langt på vei før jeg fant ut at jeg var gravid, og på det tidspunktet var trøstesexen med kompisen skjøvet langt bak i hjernen - og det var selvsagt for meg at det var min regelmessige sexpartner som var faren. Innen jeg for alvor begynte å tenk at det var en mikrosopisk mulighet for at trøstesex-fyren var faren, så var familien og alt til han andre informert og alle var glade. Så jeg lot det være med det.

Svangerskapet ble et lite helvete av usikkerhet, der den eneste jeg betrodde meg til var min mor.

Ungen ble født, og til min store lettelse lignet den veldig på den sannsynlige faren. Vi ble et par, og fikk et år senere et barn til. Disse to søsknene ligner også veldig på hverandre, og pga av nærhet i alder har de blitt tatt for tvillinger.

Begge mine to barn ligner veldig på sin far og hans familie, og det er et veldig tett bånd mellom fars familie og dem.

Barnas far og jeg er ikke sammen lenger, men de er selvfølgelig sterkt knyttet til hverandre.

Så til problemet.

Moren min har blitt psykisk syk de senere år, og ligger nå i konflikt med store deler av familien. Jeg ser det derfor som en reell fare at hun kan komme til å "sladre" til barnefaren om det hun vet.

Jeg blir helt fortvilet når jeg tenker på det, for mine barn elsker sin far og hans familie høgt, og det er gjensidig. Tankene mine går også til det scenariet hvis det skulle vise seg at nr 1 ikke er hans, og nr 2 får fortsette og ha kontakt med familien de begge elsker, mens nr 1 ikke får det. Det er helt hjerteskjærende å tenke på.

Som sagt, nr 1 ligner masse på påstått far og hans familie, ikke bare i utseende men også i fakter etc. H*n ligner ikke på min venn som jeg hadde kondombeskyttet sex med den ene gangen. H*n ligner som sagt også veldig på mitt barn nr 2, også i stemmen (tar feil av dem når jeg snakker med dem i tlf).

Hvis det ikke var for min mor, hadde jeg ikke tenkt mer på dette,men som det er lurer jeg veldig på hvordan jeg skal forholde meg.

Noen tanker fra dere der ute?

Har undersøkt på nettet ang farskapstester, og det finnes visst også søskentester som kan vise om to søsken er hel- eller halvsøsken. Har lurt på å ta en sånn på mine barn, men det som stopper meg er at jeg er redd for resultatet..

Setter pris på alle innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...