Anonymor Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Hvilke endringer har skjedd med deg etter at du fikk barn? Både pykisk og fysisk. Jeg har gått fra å være super utålmodig med en lunte = 0 , til å bli Moder Ro:) Har fått en sinnsyk tålmodighet Fysisk: Jeg har utviklet allergi for parfymerte vaskemiddler. Får fult utslett på bryst og mage , av alt annet enn Neutral
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Det med tålmodighet har skjedd her og. Var utrolig utålmodig før, men nå tar jeg ting som det kommer - stresser ikke Annet psykisk er vel å sette barnets behov laangt foran mine. Tenker jo ikke på MEG lengre, alle tanker og bekymringer er over han - ikke hva jeg skal ha på meg i morgen. Fysisk skjedde det ingenting, var nede i førfødsel-vekt relativt kjapt, og kroppen ser og oppfører seg helt likt som før.
Lotta med novembergutt Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Morsom tråd Fysisk: Har blitt slankere Fått penere hud Tykkere hår Bare positivt på den fysiske biten hvertfall Psykisk: Konstant stressa Kjører alltid for fort Henger meg ikke opp i småproblemer lenger Mer følsom - gråter i ett sett Mindre impulsiv - naturlig nok
Blue Lady ♥ Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Fysisk: Slankere enn jeg var...ikke bra. Dårlig syn,vet ikke om det kom etter fødsel Bleik og dradd... Psykisk: Konstant trøtt. Litt lettere stresset Mere følsom Kortere lunte på hva som er akseltabel oppførsel fra familie og venner Strengere og snillere;=)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Har forandra mæ masse ja :-)) Fysisk: Sover mer og bedre enn noensinne Ikke sliten og har mer overskudd E mer effektiv og får gjort mer Psykisk : Glad og munter hele tia Mer barnslig og tørr synge og leke foran andre me ungen min ;-) Har brukt å være litt utålmodig, men nu e æ ikke d mer Tar ikke imot dritt mer fra andre, e flinkere til å si ifra Arti tråd ja ;-) Både kroppen og haue forandre sæ når man får barn :-)
Frøken Freken Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Fysisk: Min smale midje er borte Virker som om synet har forverret seg (Hvilket ikke er bra siden jeg ser dårlig fra før, kan også være at jeg har glemt å bytte linser eller har venstre linse på høyre øye;) Har fått enormt tørr hud under føttene - dette begynte i svangerskapet Håret faller av Psykisk Har blitt en mer bekymret person I starten var jeg også veldig selvkritisk, men det har heldigvis avtatt Og så hadde jeg trodd jeg skulle bli mer politisk korrekt og ikke fult så sarkastisk - men der er jeg som før, gitt!
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Fysisk: -fortsatt noen bonuskilo over rumpa (sukk, buksene mine...) -mer sensitiv hud, reagerer på alle mulige såper og vaskemiddel Psykisk: -tålmodigheten selv med knøttet, men har fått langt kortere lunte i forhold til andre voksne. -mer avslappet i forhold til rot og sånt. Det tar vi siden, når knøttet sover skal jeg slappe av!
husmus &2 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Fysisk: De ekstra kiloene merkes ikke like godt i joggebukser og gravideklærne. Det fine håret jeg hadde når jeg gikk gravid har blitt til en tørr og slitt klump. Psykisk: Som Roheryn, tålmodigheten selv med den lille Prompen, men nesten voldelig mot folk som støter borti meg på gaten. Hm, det går kanskje ikke under tålmodighet..? Tenker ikke så mye på hva jeg har på meg og hvordan jeg ser ut. Gikk til butikken med genseren bak frem og gulp på skulderen. Heldigvis gjemt under vinterjakken, men allikevel!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Fysisk: Magemuskler- hva er d..? Savner den gamle magen min, som ihvertfall var litt strammere og fastere enn puddingen som disser der nå... Vekta er vel omtrent tilbake på normalen da, heldigvis! Psykisk: Tenker baby baby baby (spiser hun nok, har hun d bra..?) Setter hennes behov milevis over mine egne, og går gjerne sulten et par timer hvis snuppa trenger mat og stell først (typisk eksempel er da vi dro på hytta i julen, og jeg stressa så fælt m å stelle og gi mat til snuppa før vi skulle dra, at jeg glemte helt å spise no selv...lurt, når man har en tre timer lang biltur foran seg;) Mindre kulturell, hehe (lite lesing, kino- og teaterbesøk, mer dib;) Ryddet bunken m gamle aviser her om dagen, og d slo meg at siste avisen jeg leste, var fra dagen før snuppa ble født (altså 12.okt..) Mindre sosial (trives ypperlig hjemme m mann og barn på lørdagskvelden:) Klarer ikke slappe av på samme måte som før, mer "rastløs" (rydder, tenker baby, vasker klær) og sist, men ikke minst: Mer LYKKELIG og GLAD=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå