tina_mor Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Hei hei Vi har kildesortering hjemme med egen dunk for ; Plast, papir, matavfall og restavfall. Hvor legger dere bleiene?? I en papirpose til matavfall?? eller i en plastpose til restavfall?? Vi har en liten diskusjon her hjemme, så litt nysgjerrig nå Tinamor
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Bleier, da mener du vanlige type libero/pampers? Det er ikke bioavfall, i allefall. Vi legger det i restavfallet.
tina_mor Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2009 Yepp tenker på vanlig papir pleier fra Libero/pampers osv. hehe Noen her hjemme mener og ha hørt/sett at man kan(bør)?...kaste papirpleier i matavfallsposer...hmmmmm Men jeg pleier nå og legge de i plastpose i restavfallet..... noen flere?.....hehe:)
mamma`n te Kaja Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 bleier til baby/barn skal faktisk i matavfall ja... bleier til voksne går i rest
Xempel Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Tror faktisk at noen kommuner tar bleier i organisk avfall, men her går de i restavfallet!
tina_mor Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2009 AHA.............tuller du?? hehe - da har kanskje gubben rett allikevel da? men ikke hørt om så mange andre som gjør det da. Og på disse posene vi får fra kommunen, står det ingenting om dette. Bare matavfall generelt, teposer, eggeskall osv osv
mamma`n te Kaja Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Jeg prøver å finne en link hvor det står, men har ikke funnet enda.. tror kanskje det kan variere fra kommune til kommune, men i den kommunen jeg jobber i er det hvertfall sånn.. står på de pappposene.. her jeg bor sorterer vi ikke matavfall..
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Nå MÅTTE jeg jo sjekke, selvsagt. Og her i Stavanger kommune skal de i restavfallet, i følge "renovasjonskalenderen" kommunen deler ut.
Xempel Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Vi sorterer mat, plast, papir og rest, og fikk hefte fra kommunen før jul hvor det stod "Brukte bleier SKAL i pose i restavfall!" så sikkert noen som har kasta de i matavfall her også forresten;)
Elle melle deg fortelle Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Her jeg bor står det på papirposene at de skal kastes i matavfall... Vet det varierer veldig fra kommune til kommune..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 sjekk www .loop.no på bleier og din kommune så finner du raskt ut av det. her jeg bor skal det i restavfall..
piano♫ Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Hos oss er dette enkelt, vi har nemlig egne bleieposer. Stativet vårt merkes med en gul "prikk", dette betyr at søppeltømmerne skal ta med seg bleieposene samtidig som matavfallet, dvs hver uke.
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #14 Skrevet 17. januar 2009 Det kommer an på hvor dere bor! Noen steder skal det i bio (matavfall), noen i restavfall. Her vi bor skal bleiene i restavfall og IKKE i bio!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå