Gå til innhold

Dere som ammer og gir grøt 4-5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumper dere mellom måltidene? Jenta mi på 5 mnd har nå begynt med fulle porsjoner grøt morgen og kveld. Føler at hun heller vil ha grøt enn pupp, så d virker nesten som om hun begynner å miste mer og mer interesse for puppen. Når hun får grøt kommer hun med koselyder, og kaster seg over skjea. Men hun er jo fortsatt avhengig av å få melk de andre måltidene, så jeg pumper meg for å holde prod. sånn noen lunde ved like.... men er d noen vits egentlig. Hun er ikke særlig glad i flaske heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vits er det vel? Hun må jo ha melk i en eller annen form en stund enda. Og hvis hun ikke vil ta puppen kan du jo gi henne i flaske eller bruke morsmelk i grøten. Har lest at de kan miste interessen for pupp en periode og så ta den igjen senere.

Jeg er ikke noen mester på dette. Må gi en del mme i tellegg til mm fordi jeg har for lite melk. Men jeg tviholder på de dråpene jeg har....Prøver å gi pupp så ofte jeg kan men av en eller annen grunn kommer det mest melk om kvelden og natta.

Skrevet

Jeg veit at hun må få melk utenom de grøtmåltidene, men d jeg lurer på er om jeg fortsatt må pumpe meg, eller om jeg skal la henne styre melkeproduksjonen? For hun drikker jo ikke så mye lenger, slik at d fører til brystspreng, men hvis jeg fortsetter å pumpe meg slik jeg gjør nå, blir d bare til at jeg har alt for mye melk i forhold til etterspørselen. Men så er jeg redd for at d kan bli for lite til de andre måltidene også!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...