monca*84*j12 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er veldig opptatt av og bruke familie navn, syntes det er litt viktig og en fin gave og gi til den som barnet måtte bli oppkalt etter... Nå har jeg kommet opp med to nye kombinasjoner.. Er veldig glad i dobbelt navn.. Aslaug Olea Tora Martine Jeg liker dem, men spennende og se hva dere mener.. Her er det jo så mange med ulike meninger... Tora er et navn jeg ikke har sett blitt diskutert så mye her... Fyr løs.......
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Er selv ikke glad i dobbeltnavn, men synes Tora er et nydelig navn.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Tora er litt maskulint men veldig sterkt og fint. Synes Aslaug er lite pent. Likte Tora Martine best. Hva med Olea Martine.
Vannmann35 Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Liker ikke Aslaug, men Tora Martine eller Martine Olea klinger fint :-)
ma-85 Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Synes alle navna er fine utenom Olea. Tora Martine eller Aslaug Martine - begge de kombinasjonene går jo an! Synes Tora er kjempeflott, har litt sansen for Aslaug også. Martine er helt OK. Velger du Olea martine som noen andre foreslår, synes jeg det blir for poppis-aktig, som jeg regner med du ikke vil ha siden du har såpass originale forslag.
prebs Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Aslaug Olea var vakkert: ) Tora Martine klang fint, men jeg liker ikke Tora, synes det er maskulint. Martine er kjempefint. Ellers støtter jeg opp om Aslaug Martine!
monca*84*j12 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2009 Tusen takk for innspill... Helt riktig.. prøver og unngå poppis navn=) Desverre har Olea blitt litt poppis, men det er også det navnet jeg ikke har no spesiellt tilknyttning til... Aslaug liker jeg, men da med res s utalelse og ikke sh... Aslaug Martine er uaktuellt, for da blir det hel-oppkalling etter oldemor.. hehe... Ellers har jeg også veldig lyst og kunne bruke Othilie (ja med H, enesete navnet jeg liker med h)... Min kjære farmor hadde det som mellomnavn.. Disse navnene er bare aktuelle om vi sku få to jenter med tiden, for vi har bestemt oss for navn på jente og gutt i første omgang.. Eiril Johanne Sigurd Olai... Dette er navn med lange tradisjoner og mye betydning=) Jeg er veldig fornøyd..
Gjest Siklerotte Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Aslaug er forferdelig, tenker på en narkohore. Olea er greit nok. Sammen ble det veldig stygt. Tora forbinder jeg med en forstyrret jente som pleide å bade inne i et kloakkrør og virkelig ikke var helt stabil. Har ikke blitt mer stabil med årene, så navnet synes jeg virkelig ikke noe om. Martine derimot, er veldig fint. Martine Olea hadde dermed vært veldig mye bedre.
*toppris* Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 enig her, martine olea hadde vært utrolig fint:) men dersom ikke, tora martine... ikke aslaug...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå